اسدالله خالد: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو می شود

© Photo / MD / MDاسدالله خالد: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو می شود
اسدالله خالد: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفت، که ما امیدواریم که توافق میان امریکا و طالبان، به آتش‌بس بیانجامد.
سخنگوی طالبان به جنگجویان: امروز از هرگونه حمله خودداری کنید - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان به جنگجویان: امروز از هرگونه حمله خودداری کنید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان امروز گفت: ما امیدواریم که توافق میان امریکا و طالبان، به آتش‌بس بیانجامد، اما این را طالبان باید بدانند که اگر تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو خواهد شد.

خالد در ادامه افزود: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، عملیات‌ها به‌ گونۀ مشترک - نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای ایتلاف - ادامه خواهند یافت.

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان همچنان گفت: کاهش نیروهای خارجی، تأثیری بر وضعیت افغانستان نخواهد داشت؛ نیروهای امنیتی افغانستان این توانایی را دارند که از سرزمین خود دفاع کنند.

این سخنان سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در حالی می زند، که گروه طالبان امروز به جنگجویانش در سراسر افغانستان دستور داده که از هرگونه حمله خودداری کنند.

پیش از این، یکتن از نمایندگان طالبان در قطر گفته بود، که پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا با نمایندگان دولت افغانستان گفت و گوی مستقیم را مشروط بر آزادی پنج هزار اسیرانش آغاز می کند.

یادآوری می کنیم، که قرار است امروز توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر امضا شود. در زمان امضای این توافق نامه میان امریکا و طالبان، نمایندگان ده ها کشور حضور پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала