امریکا قصد تجدیدنظر در مورد تحریم‌ها علیه طالبان را دارد

© Sputnik / PMامریکا قصد تجدیدنظر در مورد تحریم‌ها علیه طالبان را دارد
امریکا قصد تجدیدنظر در مورد تحریم‌ها علیه طالبان را دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرانجام پس از هژده ماه گفتگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح میان این دو طرف شام امروز شنبه (10 حوت) در شهر دوحه، پایتخت قطر، به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر شام امروز شنبه (10 حوت) توافق‌نامه صلح را امضاء کردند.

در بخش از توافق‌نامه ذکر شده است که ایالات متحده امریکا با آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی، در مورد تحریم‌ها علیه این گروه را تجدیدنظر خواهد کرد.

در توافق‌نامه آمده است : با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، امریکا بررسی‌ها در مورد تحریم‌ها علیه اعضای گروه «امارت اسلامی افغانستان» را آغاز می‌کند که آن به حیث دولت نمی‌شناسد و تنها به نام طالبان می‌شناسد.

این توافقنامه در حالی از سوی نمایندۀ امریکا امضا شده است که در سربرگ آن عنوان «امارت اسلامی افغانستان» نوشته شده بود. طالبان در زمان تصاحب کابل و حکومت بر کل افغانستان، این کشور را «امارت اسلامی افغانستان» می‌نامید؛ عنوانی که از سوی امریکا به‌رسمیت شناخته نمی‌شد.

همچنان خاطر نشان می‌شود که امریکا برای لغو تحریم‌ها علیه طالبان، بررسی‌های خود را با اعضای شورای امنیت سازمان ملل و افغانستان تا 29 ماه می سال روان آغاز خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала