اردوغان: به پوتین گفتم از سر راه ما در سوریه کنار بروید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: به پوتین گفتم از سر راه ما در سوریه کنار بروید
 اردوغان: به پوتین گفتم از سر راه ما در سوریه کنار بروید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه در توضیح تماس تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه گفت: دیروز با ولادیمیر پوتین صحبت کردم و به او گفتم که از جلو راه ما کنار برود و ما و دولت سوریه را تنها بگذارد. ما آنچه را باید انجام می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد به ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفته است: «از مسیر ترکیه در سوریه کنار بروید».

رئیس‌جمهور ترکیه درباره تحولات اخیر ادلب  و در توجیه حضور نظامی این کشور در سوریه گفت به خواسته نظام سوریه به این کشور نرفتیم؛ بلکه به خواسته ملت سوریه این کار را انجام دادیم. ما (در سوریه) نه به دنبال نفت هستیم و نه خاک، خواسته ما تضمین امنیت مرزهایمان از طریق ایجاد یک منطقه امن است.

اردوغان گفت: سوریه «بهای» کشته شدن نیروهای ترکیه را خواهد پرداخت.

اردوغان: گام‌های قاطع‌تر در مورد سوریه خواهیم برداشت - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: گام‌های قاطع‌تر در مورد سوریه خواهیم برداشت

وی افزود وعده‌های بین‌المللی مبنی بر ارائه کمک به ترکیه عملی نشد. به رغم پایبند نبودن طرف‌های دیگر به تعهدات خود، به تماس‌های دیپلماتیک و گفتگو ادامه می‌دهیم. خواهان منطقه‌ای امن برای بیش از یک میلیون تن در مرز‌های جنوبی خود هستیم که در پی جنگ در سوریه از این کشور فرار کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه گفت بین 40 تا 60 هزار تروریست آموزش دیده در سوریه وجود دارند که ترکیه را تهدید می‌کنند.

 اردوغان با بیان اینکه در عملیات اخیر ادلب 36 کشته داشته‌ایم، ادعا کرد که ترکیه نیز در مقابل 2100 نفر از نیروهای ارتش سوریه را از بین برده است.

پیش ازاین شام پنجشنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در ادلب سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم 34 نیروی نظامی ترکیه کشته شدند.

واسیلی نبنزیا » نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع ادلب سوریه با یادآوری نقض ادامه‌دار آتش‌بس در منطقه ادلب خاطرنشان کرد: ارتش سوریه  حق این را دارد که به تروریست‌ها پاسخ دهد و اقدامات آنها را سرکوب کند.

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد مسکو و انقره کاهش تنش‌ها در سوریه را خواستارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала