ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم
ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان گفت، که پس از امضای توافقنامه ایالات متحده و طالبان، ما می توانیم به قسمت مهم تر یعنی – گفت و گوی میان افغانستانی ها را آغاز کنیم.
حمدالله محب: ما با ذکر نام «امارت اسلامی» در توافق نامه صلح موافق نیستیم - اسپوتنیک افغانستان
حمدالله محب: ما با ذکر نام «امارت اسلامی» در توافق نامه صلح موافق نیستیم

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، مدیر گروه دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: من مطمئین نیستم که توافق صلح بین ایالات متحده امریکا و گروه افراطی طالبان افغانستان، که قرار است امروز شنبه در قطر امضا شود، صد در صد تحقق خواهد یافت، اما ما پس از آن می توانیم به قسمت مهم تر یعنی – گفت و گوی میان افغانستانی ها را آغاز کنیم.

وی در ادامه گفت:- "ما از قانون رم نتیجه می گیریم، که قراردادها باید رعایت و اجرا شوند، چیز دیگر این است که شما باید واقع بین باشید و درک کنید که همه چیز صد در صد عملی نمی شود و این از واقعیت به دور است".

به باور وی، گروه های تروریستی در افغانستان مطمئناً همه کارهایی را برای تضعیف این توافق انجام می دهند.

 این فرستاده ویژه روسیه افزود:- "با توجه به این، این مهمتر است که همه افغانستانی ها از جنگ با یکدیگر دست بکشند و باهم دیگر یکجا شوند و داعش و دیگر سازمان های تروریستی را از بین ببرند. به ویژه برای این ما به یک روند صلح احتیاج داریم".

پیش از این، یکتن از نمایندگان طالبان در قطر گفته بود، که پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا با نمایندگان دولت افغانستان گفت و گوی مستقیم را مشروط بر آزادی پنج هزار اسیرانش آغاز می کند.

یادآوری می کنیم، که قرار است امروز توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر امضا شود. در زمان امضای این توافق نامه میان امریکا و طالبان، نمایندگان ده ها کشور حضور پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала