Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ایران در سوگ نشست؛ قوی‌ترین مرد معلول جهان در گذشت

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر سیامند رحمان ورزشکار معلول ایران Паралимпийские игры 2016. Седьмой день
سیامند رحمان ورزشکار معلول ایران  Паралимпийские игры 2016. Седьмой день - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیامند قوی‌ترین وزنه‌بردار معلولین جهان و المپیک به دلیل ایست قلبی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، سیامند رحمان قهرمان المپیک و جهان که رکوردهای جاودانه در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری معلولین جهان و المپیک داشت، در اتفاق تلخ و به صورت ناگهانی به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

این معلول قدرتمند که در ارومیه متولد شده بود و در میان پارالمپیکی‌ها مشهور به خوش‌اخلاقی بود، بارها رکورد جهان و پارالمپیک را با دستان توانمندش به ثبت رسانده بود. 

اوج شاهکاری‌ او در پارالمپیک ریو رقم خورد جایی که بیش از 300 کیلوگرم وزنه را بالای سر برد و رکورد افسانه‌ای 310 کیلوگرم را برای خود در تاریخ پارالمپیک ثبت کرد.

مرگ سیامند در حالی اتفاق می‌افتد که وی پیش از این چندباری از مشکلات‌اش برای جابجایی و تمرین در محل زندگی خود سخن زده بود و این روزها برای حضور در پارالمپیک توکیو می‌شد.

در همین حال رئیس کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک ایران می‌گوید "سیامند رحمان همواره زیر نظر کامل پزشکی قرارداشت و حدود دو ماه پیش همراه با تیمی از سوی کمیته ملی پارالمپیک به ارومیه سفر کرده بودیم و در شفاخانه تخصصی قلب سید الشهدا او تحت نظر یک متخصص قلب و عروق و دو متخصص اکوکاردیوگرافی، کلیه آزمایشهای لازم را انجام داد و همچنین اکو و نوار قلبی نیز برای وی انجام شد که نتیجه همه آنها رضایت بخش بود و منعی برای ادامه فعالیت‌های ورزشی و تمرینات وی وجود نداشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала