دیدار اشرف غنی با وزیر امور خارجه اندونیزیا

© ارگ ریاست جمهوریدیدار اشرف غنی با وزیر امور خارجه اندونیزیا
دیدار اشرف غنی با وزیر امور خارجه اندونیزیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از ظهر امروز رئیس جمهور افغانستان با وزیر امور خارجه اندونیزیا دیدار کرد.
غنی: صلاحیت رهایی 5 هزار زندانی طالبان را امریکا ندارد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: صلاحیت رهایی 5 هزار زندانی طالبان را امریکا ندارد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از ظهر امروز با خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجۀ اندونیزیا دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور غنی برای موصوف در خصوص انکشافات اخیر پروسۀ صلح معلومات ارائه کرده، گفت: موافقتنامۀ امضا شده میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان برای رسیدن به صلح، یک گام مهم است.

در ادامه این خبرنامه آمده است: رئیس جمهور به اجماع منطقوی برای صلح تاکید کرده، گفت: از نقش اندونیزیا در ایجاد فضای همکاری و هماهنگی در منطقه قدردانی میکنم و افزود، که تروریزم هنوز هم تهدید برای منطقه است و طالبان باید راه شان را از گروه های تروریستی جدا سازند.

ارگ ریاست جمهوری همچنان نوشته است: رئیس جمهور افغانستان همچنان گفته است، که ما مذاکرات را با یک گروه مسلح آغاز می کنیم و آرزومند هستیم که طالبان برای از بین بردن خشونت، به صدای صلح مردم پاسخ مثبت دهند. وی افزود که ما هیچگاهی جنگ نمی خواهیم.

سپس در این دیدار، خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجۀ اندونیزیا، گفت: سفر من به افغانستان نمایانگر این است که اندونیزیا از صلح افغانستانی ها حمایت می کند. وی بر نقش علما و زنان در پروسۀ صلح تاکید ورزید و افزود، که اندونیزیا هماهنگی را میان علمای کشورهای منطقه بخاطر صلح افغانستان، آغاز کرده است.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر امور خارجۀ اندونیزیا افزوده است، که تقویت ظرفیت زنان یک اصل مهم است و من در دوحه به جامعه بین المللی این پیام را دادم که زنان افغانستان به عقب بر نمی گردند و افغانستانی ها باور داشته باشند که جامعه بین المللی از این دستآورد به گونۀ کامل حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: اندونیزیا به همه مردم افغانستان پیام واضح دارد که حمایت خویش از پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت حکومت افغانستان، ادامه می دهد.

خانم ریتنو مرسودی در اخیر سخنانش گفت که کشورش بر تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی با افغانستان کار می کند.

در پایان این دیدار رئیس جمهور غنی، مدال دولتی ملالی قهرمان معرکه میوند را به خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجۀ اندونیزیا بخاطر تلاش هایش در راستای گسترش و تحکیم مناسبات همه جانبه و دوستانه میان افغانستان و اندونیزیا، افزایش بیشتر همکاری و اعتماد و توسعۀ روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور، تفویض کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала