افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در کوریای جنوبی

© Photo / Marijan Murat / dpaافزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در کوریای جنوبی
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در کوریای جنوبی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه کوریای جنوبی از ابتلای 376 تن دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. بر پایه برآوردهای رسمی، تا بامداد روز یکشنبه، سه هزار و 526 تن در کوریای جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه کوریای جنوبی می‌گوید که 376 تن دیگر نیز به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده‌اند. بر پایه برآوردهای رسمی، تا بامداد روز یکشنبه، سه هزار و 526 تن در کوریای جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش از این، کوریای جنوبی از ابتلای 594 تن به ویروس کرونا خبر داده بود.

در 31 دسمبر، مقامات چینایی، سازمان صحت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала