جایزه ای بهترین فلم داستانی جشنواره برلین به عتیق رحیمی رسید

© تویتر عتیق رحیمی جایزه ای بهترین فلم داستانی جشنواره برلین به عتیق رحیمی رسید
جایزه ای بهترین فلم داستانی جشنواره برلین به عتیق رحیمی رسید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جایزۀ خرس کریستالی بهترین فلم داستانی هفتادمین جشنوارۀ برلیناله، از سوی هیئت داوران این جشنواره به فلم ساز فرانسه ای افغانستانی تبار داده شد.
اکران نخستین فلم افغانستان در سینماهای ایران - اسپوتنیک افغانستان
اکران نخستین فلم افغانستان در سینماهای ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عتیق رحیمی، نویسنده و فلم‌ساز فرانسه‌یی افغانستانی تبار، جايزۀ بهترين فلم داستانی را برای فلم «بانوی رود نيل» از هفتادمين جشنوارۀ جهاني فلم برلين «برلیناله» بدست آورد.

فلم «بانوی رودنیل» برگرفته از رمان با همین نام از «اسکولستیک موکاسونگه» نویسندۀ افریقایی است، که رحیمی آن را کارگردانی کرده‌است.

موضوع این فلم نسل کشی در روآندا است. عتیق رحیمی باری گفته بود، که این موضوع را بخاطری برای این فلم انتخاب کرده‌است که فکر می‌کند حوادث جنگ‌های افغانستان و کشتارها در روآندا به‌گونۀ هم‌خوانی دارد.

قصۀ فلم بانوی رودنیل، در مکتبی در پایتخت روآندا اتفاق می‌افتد. جایی که دخترانی با ترکیب قومی بیش‌تر(هوتو) و تنها ۱۰ درصد از قوم (توتسی) درس می‌خوانند.

این دختران موظف‌اند به زبان فرانسوی حرف بزنند، آموزش‌های برتر شدن را ببینند و یا باید جز زنان نخبۀ باشند که به ازدواج مردان ثروتمند طبقه حاکم از قوم هوتو درآیند. آن‌ها قرار است به شهروند نخبه و یک مسیحی خوب بدل شوند. دخترانی که می‌خواهند آیندۀ رها و پر از امید داشته باشند، اما زنده‌گی آن‌ها در تضاد‌های ریشه‌دار اجتماعی و سیاسی شکل گرفته است.

یادآوری می کنیم، که هفتادمین جشنوارۀ فلم برلین موسوم به «برلیناله» به روز بیستم فیبروری آغاز شد و قرار است روز(۱مارچ) پایان یابد.

جشنوارۀ فلم برلین، در کنار جشنواره‌های ونیز و کن، سه جشنواره مهم و بزرگ دنیا را تشکیل می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала