خلیل‌زاد: توافق صلح افغانستان را در مسیر صلح قرار می‌دهد

© REUTERS / IBRAHEEM AL OMARIخلیل‌زاد: توافق صلح افغانستان را در مسیر صلح قرار می‌دهد
خلیل‌زاد: توافق صلح افغانستان را در مسیر صلح قرار می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در ارتباط به امضای توافق‌نامه صلح با طالبان می‌گوید که توافق با طالبان اهداف امریکا را تحقق بخشید و افغانستان را در مسیر صلح قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد شب گذشته (شنبه، 10 دلو) در توییتر اش نگاشته است: «تاریخ نشان خواهد داد که افغان‌ها چگونه از فرصت به دست آمده برای صلح استفاده خواهند کرد».

او تاکید کرده که اشتباهات گذشته نباید تکرار شود، مردم افغانستان باید در کنار هم برای یک کشور متحد، آزاد و همه‌شمول کار کنند.

آقای خلیل‌زاد روز امضای توافق نامه امریکا با طالبان را «یک روز امیدوارکننده» خوانده و گفته است که بعد از سال‌ها بحران، امریکا توافق صلح با طالبان را امضا کرد که افغانستان را در مسیر صلح قرار می دهد و اهداف امریکا را نیز برآورده می‌سازد.

سرانجام پس از هژده ماه گفتگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح میان این دو طرف شام روز گذشته در شهر دوحه، پایتخت قطر، به امضا رسید.

این توافق‌نامه، از سوی زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان 30 کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون امضا شد.

این توافق‌نامه، دارای یک مقدمه و سه بخش است که در بخش اول آن درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر امریکا و متحدانش و در بخش سوم هم گام‌های بعدی که قرار است پس از توافق برداشته شود را در بر می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала