وزیر دفاع امریکا: خروج امریکایی‌ها از افغانستان تا ۱۰ روز آغاز می‌شود

© REUTERS / Leah Millisوزیر دفاع امریکا: خروج امریکایی‌ها از افغانستان تا ۱۰ روز آغاز می‌شود
وزیر دفاع امریکا: خروج امریکایی‌ها از افغانستان تا ۱۰ روز آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می‌گوید براساس توافق صورت گرفته با طالبان، خروج نیروهای امریکایی تا ۱۰ روز دیگر از افغانستان آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا دوشنبه‌شب در یک کنفرانس خبری گفت که براساس توافقنامه صلحی که واشنگتن با طالبان امضا کرده، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود.

اسپر تاکید کرد که امریکا ابتدا سطح نیروهای خود در افغانستان را تا ۸ هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رساند و سپس  این روند را متوقف خواهد کرد تا وضعیت را ارزیابی کند.

پنتاگون: توقع توقف کامل خشونت در افغانستان را نداشته باشید - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: توقع توقف کامل خشونت در افغانستان را نداشته باشید

وی با بیان اینکه اطلاعی از آغاز فیزیکی خروج نیروهای امریکایی ندارد، تاکید کرد که به فرمانده نیروهای واشنگتن در افغانستان مجوز این اقدام را داده است.

طالبان روز دوشنبه به رغم امضای توافق صلح با امریکا، با بیان اینکه مرحله کاهش خشونت پایان یافته است اعلام کرد عملیات طالبان علیه نیروهای افغان از سرگرفته شده است .

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала