آزمایش موشکی "نامشخص" کوریای شمالی

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeآزمایش موشکی "نامشخص" کوریای شمالی
آزمایش موشکی نامشخص کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع کوریای جنوبی از آزمایش دو موشک نامشخص از سوی کوریای شمالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، وزارت دفاع کوریای جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، کوریای شمالی دو موشک نامشخص را شلیک کرده است.

خاطرنشان می‌گردد، که این آزمایش "نامشخص" نخستین پرتاب موشکی کوریای شمالی در سال 2020 است.

Лидер КНДР Ким Чен Ын наблюдает в бинокль за запуском двух ракет малого радиуса действия  - اسپوتنیک افغانستان
حضور رهبر کوریای شمالی در نخستین تمرینات نظامی این کشور در سال جدید

 به گفته ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی نوع این موشکهای شلیک‌شده مشخص نیست اما ظاهراً این راکت‌ها از سایت موشکی واقع  در شهر ساحلی «وانسان» در شرق کوریای شمالی به سمت دریای جاپان شلیک شده‌اند.

در پی این آزمایش موشکی که گفته شده امروز دوشنبه به انجام رسید، ارتش کوریای جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد اوضاع را زیر نظر دارد و آمادگی خود را حفظ کرده است.

آخرین آزمایش موشکی  نامشخص کوریای شمالی که پیونگ یانگ آن را "مهمترین آزمایش" این کشور نامید، در ماه نوامبر 2019 صورت گرفت.

پس از آزمایش اخیر، رسانه دولتی کوریای شمالی، نوشت کوریای شمالی قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.

کوریای شمالی سال گذشته 13 موشک و راکت را آزمایش کرد. سازمان ملل این آزمایشات از سوی پیونگ یانگ را نقض قطعنامه شورای امنیت خواند.

در سال 2019 پیونگ یانگ تا پایان سال به واشنگتن برای ارائه پیشنهادات جدید فرصت داد و گفته بود در صورتی که چنین اتفاقی نیفتد، "راه جدیدی" در پیش خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала