طالبان: تا آزادی زندانیان ما در مذاکرات بین افغان‌ها شرکت نمی‌کنیم

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان امروز دوشنبه اعلام کرد، این گروه در مذاکرات بین افغانی تا قبل از آزادی 5 هزار عضو زندانی این گروه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگویی تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت: چنانچه تعداد 5 هزار زندانی ما که البته 100 نفر بیشتر یا کمترش برای ما مهم نیست، از زندان آزاد نشوند هیچگونه مذاکرات بین افغانی وجود نخواهد داشت.

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: ترامپ خواستار رهایی زندانیان طالب نشده است

گفتنی‎ست که روز شنبه توافق صلحی میان طالبان و آمریکا در شهر دوحه قطر امضا شد که بر اساس آن قرار است تعداد 5000 زندانی طالبان تا 10 مارچ از زندان آزاد شوند هر چند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه این درخواست را رد کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که آزادی زندانیان طالبان نمی تواند پیش شرط مذاکرات بین الافغانی باشد.

قابل یاد آوری است که توافق صلح امریکا و طالبان، روز گذشته (شنبه، 10حوت) در دوحه امضا شد. بر بنیاد این توافق‌نامه، طالبان به امریکا تعهد داده‌اند که اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان برعلیه کشورهای دیگر به ویژه امریکا و متحدانش استفاده شود و امریکا نیز تعهد کرده که سربازانش را را در جریان چهارده ما از افغانستان خارج می‌سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала