قریشی: افغانستان پس از خروج آمریکا با ما گفتگو کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پاکستان: افغانستان پس از خروج آمریکا با ما گفتگو کند
پاکستان:  افغانستان پس از خروج آمریکا با ما گفتگو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان گفته‌ است که برای حل مسائل میان افغانستان و پاکستان به دخالت آمریکا ضرورت نیست و پس از خروج نیروهای آمریکایی از کشور، افغانستان باید مستقیما با پاکستان وارد مذاکره شود.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز ابراز داشت: برای حل مسائل دوجانبه با افغانستان، نیازی به دخالت ایالات متحده نیست. وی در ادامه افزوده: «افغانستان باید مستقیماً با پاکستان گفتگو کند، امریکا قصد عقب‌نشینی از افغانستان را دارد و ما همواره همسایه خواهیم ماند.»

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفته‌است:« افغانستان به جای آن‌که به سمت آمریکا بچرخد، سازوکارهایی وجود دارد که می‌تواند از طریق اسلام‌آباد هر مشکلی را که وجود دارد، مطرح کند».

قریشی: بدون همکاری ما کشاندن طالبان به میز گفتگوها ناممکن بود  - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: بدون همکاری ما کشاندن طالبان به میز گفتگوها ناممکن بود

آقای قریشی با اشاره به توافق صلح آمریکا و طالبان گفته‌است که اگر پاکستان نقش تسهیل‌کننده را در روند صلح افغانستان نمی‌داشت، توافق دوحه میان طالبان و امریکا به امضا نمی‌رسید.

او آزادی ملا عبدالغنی برادر؛ رییس دفتر طالبان در قطر از زندان پاکستان را یکی از کارکردهای تسهیل‌کننده پاکستان‌ در راستای رسیدن به توافق عنوان کرده‌است.

این در حالی ‌است که چندی پیش اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی گفته‌بود که آزادی ملاعبدالغنی برادر از زندان پاکستان هیچ سهولتی در روند صلح به میان نیاورد. او تاکید کرد که هنوزهم گروه‌های هراس‌افگن در پاکستان پناهگاه دارند و اسلام‌آباد باید این پناهگاه‌ها را نابود کند تا در افغانستان صلح تامین شود.

در تنش میان اسلام‌آباد و کابل، پاکستان همواره متهم شده که طالبان و دیگر گروه‌های هراس‌افگن را در خاک خود پناه داده و این گروه‌ها به نیابت از پاکستان علیه دولت افغانستان می‌جنگند.

اما اسلام‌آباد با رد این اتهامات، افغانستان را متهم کرده که به گروه‌های مخالف دولت پاکستان پناه داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала