توقف رفت و آمد های هوایی و زمینی ازبکستان با افغانستان

© Photo / KA / KAkam air
kam air - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ازبکستان در پی نگرانی از شیوع ویروس کرونا، مرز خود با افغانستان را در منطقه مرزی «حیرتان»مسدود نمود. این کشور همچنین از تعلیق پرواز های هوایی در مسیر افغانستان و ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ازبکستان به خاطر شیوع ویروس کرونا مسافرت‌های هوایی در مسیرهای ایران، ایتالیا و افغانستان را لغو کرده است. وزارت خارجه ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده نگرانی از شیوع ویروس کرونا باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

کشور ازبکستان در شمال افغانستان قرار دارد و روزانه هزاران تن مواد غذایی، نفت و مواد ساختمانی از این مسیر وارد افغانستان می‌شود و این مرز از گذرگاه‌های تجارتی مهم برای افغانستان است.

پاکستان بخاطر ویروس کرونا دروازه دوستی با افغانستان را می‌بندد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان بخاطر ویروس کرونا "دروازه دوستی" با افغانستان را می‌بندد

این در حالی است منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ  امروز دوشنبه اعلام کرد که مرز حیرتان با ازبکستان ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی به درخواست جانب ازبکستان مسدود شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مسدود شدن مرز ازبکستان به روی افغانستان موقتی باشد و پس از اتخاذ تدابیر دوباره باز گردد.

روز گذشته نیز سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که این کشور به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از امروز برای یک هفته مرز سین بولدک را به روی مسافران بسته است.

این درحالی است که  تاکنون تنها یک واقعه مثبت کرونا در افغانستان و دو واقعه مثبت ویروس کرونا در پاکستان ثبت شده است. اما دیده می شود که پاکستان پیش دستی کرده و مرز اش را با افغانستان بسته است. شخص مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان از ایران به این کشور آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала