برنامه تسلیحات هایپرسونیک آمریکا برای ساخت موشک رهگیر

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی روسیه
ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از برنامه های پنتاگون برای ساخت موشک های رهگیر هایپرسونیک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک وایت ، معاون برنامه تسلیحات هایپرسونیک وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید، آزمایش موشک های رهگیر هایپرسونیک آمریکایی تا اواسط سال 2020 انجام خواهد شد.

وی به خبرنگاران گفت: "نکات کلیدی برای در نظر گرفتن قابلیت های فنی وجود دارد که سپس این قابلیت‌ها در یک سری پروازهای آزمایشی  نشان داده شوند. با طی نمودن این مرحله بهترین نمونه آن برای ساخت انتخاب خواهند شد. وی گفت، ما اواسط سال 2020 را  به عنوان زمان رسیدن به این هدف تعیین نموده‌ایم.

تسلیحات هایپرسونیک روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
تسلیحات هایپرسونیک روسیه امریکا را به نابودی تهدید می کند

شایان ذکر است که پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته بود که در صورت عدم توافق‌نامه کنترل تسلیحات با روسیه و چین، واشنگتن «قدرتمندترین» نیروهای هسته ای در جهان را ایجاد خواهد کرد.

در مورد ویژگی موشک‌های مافوق صوت (هایپرسونیک) باید گفت که قابلیت حرکت آن‌ها با سرعت بالای 5 تا 7 برابر صوت است. موشک‌های مافوق صوت با قابلیت حرکت در ارتفاعات پایین‌تر، سامانه‌های دافع هوا را غافلگیر کرده و به راحتی می‌توانند با مانورهای سنگین هرگونه واکنش دفاعی را خنثی کنند. بر طبق برآوردهای کارشناسان، فرصت زمان واکنش در مقابل یک موشک بالستیک در برد 3 هزار کیلومتری نزدیک به 12 دقیقه است، اما در مقابل یک موشک فراصوت این زمان تنها به 6 دقیقه کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала