غنی در ننگرهار: صلحی را می‌پذیریم که منجر به پایان جنگ شود

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در سفر به ولایت ننگرهار گفت، برای ما صلحی پذیرفتنی ‌است که منجر به پایان جنگ در افغانستان شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، رئیس جمهور غنی در سفری به ولایت ننگرهار گفت: صلحی پذیرفتنی ‌است  که منجر به پایان جنگ در افغانستان شود.

 او همچنین افزود که با آمدن صلح نباید حقوق مردم افغانستان به ویژه زنان قربانی شود. 

اشرف غنی با اشاره احتمال آغاز مذاکرات میان افغان‌ها گفت که شرط طالبان برای آغاز این مذاکرات، آزادی زندانیان است و حکومت افغانستان نیز برای آغاز این مذاکرات شرط دارد.

 

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: ترامپ خواستار رهایی زندانیان طالب نشده است

او گفت: « اگر طالبان آغاز مذاکرات میان افغان‌ها را مشروط به رهایی زندانیان شان کرده‌اند، حکومت نیز برای آغاز مذاکرات شرط دارد. شرط حکومت برای آغاز مذاکرات، این است که طالبان چه وقت پاکستان ترک خواهند کرد.»

پاکستان از سوی حکومت افغانستان به حمایت از طالبان و پناه دادن به گروه‌های تروریستی متهم می‌شود؛ اما مقام‌های پاکستان این اتهام را می‌کنند و می‌گویند برای تامین صلح در افغانستان تلاش خواهند کرد. 

این در حالی است که وزیر خارجه پاکستان اخیرا با اشاره به خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان ابراز داشته که برای حل مسائل میان افغانستان و پاکستان به دخالت آمریکا ضرورت نیست و پس از خروج نیروهای آمریکایی از کشور، افغانستان باید مستقیما با پاکستان وارد مذاکره شود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفته است:« افغانستان به جای آنکه به سمت آمریکا بچرخد، سازوکارهایی وجود دارد که می‌تواند از طریق اسلام‌آباد هر مشکلی را که وجود دارد، مطرح کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала