وزارت خارجه روسیه شرایط لغو تحریم‌ها علیه طالبان را نام برد

© AFP 2023 / Alexander Nemenovوزارت خارجه روسیه شرایط لغو تحریم‌ها علیه طالبان را نام برد
وزارت خارجه روسیه شرایط لغو تحریم‌ها علیه طالبان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در صورتی تحریم‌ها علیه گروه طالبان را لغو می‌کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر لغو محدودیت‌های بین‌المللی علیه این گروه تصمیم بگیرد – رئيس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر لغو تحریم‌های ضدطالبان، تصمیم بگیرد، روسیه نیز تحریم‌ها علیه این گروه را لغو می‌کند.

مسکو: امریکا از سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها علیه طالبان شده است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: امریکا خواستار لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان شده است

وی گفت: "آنها (ایالات متحده امریکا) به شورای امنیت با درخواست اینکه چنانکه در افغانستان می‌گویند «انشاالله» تا تاریخ ۲۹ مارچ تحریم‌ها لغو شوند. این اقدام عواقب دیگری خواهد داشت: زیرا بر اساس توافقنامه، امریکا مسوول است تا تمام تحریم‌های ضدطالبان که در چندین دهه وضع شده تا تاریخ ۲۷ اگست، لغو شوند. اما این تنها مربوط به ایالات متحده امریکا نمی‌شود. اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه را تصویب کند – این تصمیم برای همه می‌باشد، درمورد لغو رژیم تحریماتی علیه جنبش طالبان، پس این برای روسیه و تمام اعضای سازمان نیز عواقب خواهد داشت".

نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان افزود: "به این معنی که ما هم برای خود پروسه درون‌دولتی داشته باشیم... این یک جنبش مجاز در روسیه خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала