بیشتر شدن علاقه مندی بازرگانان امریکایی برای سرمایه گذاری در افغانستان

© Sputnikبیشتر شدن علاقه مندی بازرگانان امریکایی برای سرمایه گذاری در افغانستان
بیشتر شدن علاقه مندی بازرگانان امریکایی برای سرمایه گذاری در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از امضای توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، حالا بازرگانان امریکایی علاقه ای بیشتر برای سرمایه گذاری در افغانستان پیدا کرده اند.
کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوزف مسئولان اتاق مشترک تجارت افغان-امریکا با ابراز این مطلب می گویند، که در بخش تجارت و سرمایه گذاری ظرفیت های زیادی در افغانستان وجود دارد.

آنان می افزایند، که بازرگانان افغان-امریکا در ماه جون نشست مشترکی برای بحث در این مورد برگزار می کنند.

جیفری گرایکو رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک تجارت افغان-امریکا:- "ما امیدوار هستیم که پس از توافق میان امریکا و طالبان، بازرگانان آمریکایی بیایند و در افغانستان سرمایه گذاری کنند".

سلیمان لطفی رییس هیئت عامل اتاق مشترک تجارت افغان-امریکا، گفت:- "از امکانات و فرصت های که در افغانستان است باید برای سرمایه گذاری شراکت در سکتور خصوصی استفاده صورت گیرد".

بازرگانان امریکایی نیز به این باور اند، که فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد.

مت نیسلی بازرگان امریکایی، چنین می گوید:- "در افغانستان ظرفیت های زیاد سرمایه گذاری وجود دارد، و با این کار، سرمایه گذاری در افغانستان گسترش خواهد یافت".

مسئولان فوق الذکر می گویند، که داد و ستد سالانه میان امریکا و افغانستان ۶۰ میلیون دالر است که ۵۵ میلیون آن از درک واردات و ۵ میلیون دیگر آن از درک صادرات است که بیشتر آن مبنی بر کاروبار قالین می باشد.

یادآوری می کنیم، که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در دوحه پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ به امضا رسانیدند. در این مراسم نمایندگان بیش از سی کشور حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала