حضور رهبر کوریای شمالی در مانور توپخانه‌ای این کشور

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی می‌گوید رزمایشی انجام داده که مربوط به توپخانه دوربرد آن کشور می‌شود و کیم جونگ‌اون نیز شخصا بر آن نظارت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی KCNA امروز (سه‌شنبه 3 مارچ) خبر داده است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی روز گذشته بر یک مانور توپخانه‌ای دور برد نظارت داشته است.

در گزارش گفته شده است که رزمایش «تهاجمی» توسط قطعات توپخانه دوربرد انجام شده‌ و رهبر آن کشور نیز از آن «عمیقا ابراز رضایت» کرده است.

کیم جونگ‌ اون همچنین گفته نیروهای نظامی کشورش باید «در آماده‌باش کامل نظامی باشند تا از حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور در برابر هرگونه تجاوز دفاع کنند».

Лидер КНДР Ким Чен Ын наблюдает в бинокль за запуском двух ракет малого радиуса действия  - اسپوتنیک افغانستان
حضور رهبر کوریای شمالی در نخستین تمرینات نظامی این کشور در سال جدید

گزارش منتشرشده در رسانه‌های رسمی کوریای شمالی جزئیات از تجهیزات نظامی به‌کار گرفته شده ارائه نداده است اما، تصاویری که منتشرشده نشان می‌دهد یک موشک از راکت انداز چندگانه شلیک شده است.

روز دوشنبه (2مارچ) وزارت دفاع کوریای جنوبی از آزمایش دو موشک نامشخص از سوی کوریای شمالی خبر داد. خاطرنشان شد، که این آزمایش "نامشخص" نخستین پرتاب موشکی کوریای شمالی در سال 2020 است.

آخرین آزمایش موشکی  نامشخص کوریای شمالی که پیونگ یانگ آن را "مهمترین آزمایش" این کشور نامید، در ماه نوامبر 2019 صورت گرفت.

پس از آزمایش اخیر، رسانه دولتی کوریای شمالی، نوشت کوریای شمالی قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала