عدم تسلیم‌دهی اسلحه و تجهیزات شماری از وکلای دور پیشین پارلمان

© AP Photo / Rahmat Gulعدم تسلیم‌دهی اسلحه و تجهیزات شماری از وکلای دور پیشین پارلمان
عدم تسلیم‌دهی اسلحه و تجهیزات شماری از وکلای دور پیشین پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست دارالانشای مجلس نمایندگان می‌گوید با وجود تقاضاهای مکرر تاکنون شماری از وکلای دور شانزدهم مجلس، حاضر به تسلیم‌دهی اسلحه و تجهیزاتی که نزدشان است، نشده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا،عبدالقادر زازی وطندوست، رئیس  دارالانشای مجلس نمایندگان امروز دوشنبه (۱۲حوت) در نشست خبری حساب‌دهی دولت به ملت، گفت: ر‌یاست دارالانشاء در شناخت عوامل فساد اداری حساس بوده و در قسمت تامین شفافیت و حسابدهی و راه‌های بیرون‌رفت آن تلاش به خرچ داده که توقف ۴۰ عراده واسطه ترانسپورتی و صرفه‌جویی مبلغ ۱۲.۳ میلیون افغانی از مدرک مصارف تیل و روغنیات، قطع استفاده از ۲۴۴ عدد سیم‌کارت غیرضروری و صرفه‌جویی مبلغ ۳.۶ میلیون افغانی  فسخ قرار داد ۲۰۶ تن کارمندان بالمقطع خارج از تشکیل، عدم توزیع کارت‌های وسایط غیرضروری و جمع‌آوری ۱۷ عراده واسطه ترانسپورتی، از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

 انتقاد از اعضای مجلس به دلیل حاضر نشدن در نشست‌های عمومی  - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد از اعضای مجلس به دلیل حاضر نشدن در نشست‌های عمومی

زازی وطندوست تاکید کرد، با وجود تقاضاهای مکرر تاکنون شماری از وکلای دور شانزدهم مجلس، حاضر به تسلیم‌دهی اسلحه و تجهیزاتی که نزدشان است، نشده‌اند.
به گفته زازی، مجلس نمایندگان در طول سال اول دور هفدهم تقنینی، مجموعا ۷۷ جلسه عمومی دایر نموده که دربرگیرنده یک جلسه افتتاحیه، ۵۰ جلسه عادی، ۱۴ جلسه جهت انتخابات هیئت اداری، ۹ جلسه استجوابیه و ۳ جلسه استماعیه است.
این اظهارات رئیس دارالانشای مجلس در حالی مطرح می‌شود که در این اواخر شکایت هایی از عدم تحویل‌دهی سلاح و موترهای دولتی از سوی اعضای پیشین مجلس نمایندگان وجود داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала