غنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود

© ارگ ریاست جمهوریغنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود
غنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از زنان ولایت ننگرهار به آنها وعده داد، که در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نیم شود.
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی در ننگرهار: صلحی را می‌پذیریم که منجر به پایان جنگ شود

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جریان سفرش به ولایت ننگرهار، پیش از ظهر امروز با شماری از زنان آن ولایت دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری در ادامه نوشته است، که نخست، شاه محمود میاخیل والی ولایت ننگرهار صحبت نمود و از اشتراک زنان در انتخابات ستایش کرد. وی افزود، که به مشکلات زنان در این ولایت رسیدگی صورت گرفته است، اما کافی نیست.

سپس، خانم صبرینه حمیدی رئیس امور زنان ولایت ننگرهار صحبت کرد و گفت، که زنان در حمایت از نظام متعهد اند و از تعهد رئیس جمهور در رابطه به حفاظت از جایگاه زنان مطابق قانون اساسی کشور، تمجید به عمل آوردند.

بانو صبرینه گفت، که زنان کشور اکنون نه تنها حمایت حکومتی، بلکه حمایت گستردۀ اجتماعی نیز دارند، در پنج سال گذشته خدمات چشمگیری برای زنان صورت گرفته است و زنان اکنون از روحیۀ عالی برخوردار می باشند.

خانم صبرینا با اشاره به پروسۀ صلح، گفت: زنان نمی خواهند که پروسۀ صلح از آدرس مبهم به پیش برود؛ صلح خواست مردم افغانستان است و باید به محوریت دولت افغانستان به پیش برود. وی افزود که جمهوریت اصل است، از قانون اساسی کشور و حقوق شهروندان در پروسۀ صلح به صورت جدی صیانت شود.

پس از شنود سخنان نمایندگان زنان ننگرهار، رئیس جمهور افغانستان ضمن قدردانی از حمایت زنان از نظام گفت، که زنان افغانستان صاحب صدای رسا می باشند. وی افزود، که نیاز است تا به تاریخ خویش غور نمائیم و از راه و روش بی بی خدیجه (رض) و بی بی عایشه (رض) بیاموزیم.

غنی از فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی ستایش کرد و گفت، که تلاش های نیروهای قهرمان بود که طالبان کاهش خشونت را پذیرفتند و نیروهای ما در میدان جنگ پیروز اند.

رئیس جمهور افغانستان به زنان آن ولایت اطمینان داد، که در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود و زمینۀ گسترش اشتراک آنان در ادارات دولتی، افزایش می یابد.

یادآوری می کنیم، که صبح امروز محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به ولایت ننگرهار سفر کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала