هشت نیروی امنیتی در ولایت سرپل کشته و زخمی شدند

© Photo / 209 Shaheen Corps هشت نیروی امنیتی در ولایت سرپل کشته و زخمی شدند
   هشت نیروی امنیتی در ولایت سرپل کشته و زخمی شدند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته در دو رویداد جداگانه در مرکز و ولسوالی سوزمه قلعۀ این ولایت، 3 نیروی خیزش مردمی شهید و 5 تن دیگر به شمول 3 نیروی امنیت ملی زخمی شدند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مقامات محلی ولایت سرپل می‌گویند شب گذشته حدود 30 تن از نیروهای خیزش مردمی که قصد داشتند از جوزجان به ولایت سرپل بروند، ولی نیروهای امنیتی این ولایت به آنان اجازه داخل شدن به سرپل را ندادند.

 این نیروها که می‌خواستند دوباره به سمت جوزجان برگردند، در ساحه گولایی تخته، از مربوطات مرکز سرپل، آماج کمین طالبان قرار گرفتند و سه تن از آنان شهید و دو نفرشان زخمی شدند و مقداری از تجهیزات این افراد نیز به دست طالبان افتاد.

این درگیری‌ها سه روز پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان طالبان و آمریکا صورت گرفته است.

تلفات نیروهای امنیتی در درگیری با طالبان در ولایت سرپل - اسپوتنیک افغانستان
تلفات نیروهای امنیتی در درگیری با طالبان در ولایت سرپل

اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل در این رابطه به رسانه ها گفت که در ساحه گولایی تخته 3 تن از نیروهای خیزش مردمی در کمین طالبان شهید شده و 2 تن دیگر‌شان زخمی شدند.

خرم همچنان افزود که شب گذشته طالبان بالای پوسته نیروهای امنیتی در سوزمه قلعه حمله داشتند که در نتیجه‌ی آن 3 تن از نیروهای امنیت ملی مجروح گردیده است.

در کنار این یک تن از باشندگان ولسوالی سوزمه قلعه نیز می‌گوید که طالبان شب گذشته به سلاح‌های دوربین‌دار مجهز بودند و بالای پوسته مرکز سوزمه‌قلعه حمله کردند.

این در حالی است که روز گذشته ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد: اکنون که دوره "کاهش خشونت‌‌ها" پایان یافته است، عملیات نظامی آنها علیه نیروهای افغان از سرگرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала