چین: نیروهای خارجی باید از افغانستان مسؤولانه بیرون شوند

CC0 / WhisperToMe / چین: نیروهای خارجی باید از افغانستان مسؤولانه بیرون شوند
 چین: نیروهای خارجی باید از افغانستان مسؤولانه بیرون شوند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجۀ چین می گوید که بیجنگ باور دارد که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، باید به شکلی منظم و مسؤولانه از این کشور،خارج شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجۀ چین روز سه شنبه (13 حوت) در یک نشست خبری می گوید که بیجنگ باور دارد که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، باید به شکلی منظم و مسؤولانه از این کشور، بیرون شوند.

او می افزاید که بیرون شدن مسؤولانه نیروهای خارجی ازافغانستان باعث می شود یک انتقال پایدار در وضعیت افغانستان تضمین شود، از ایجاد خلاء امنیتی جلوگیری شود و فرصتی برای تقویت سازمان های هراس افگن، باقی نماند.

او افزود که چین امیدوار است تا توافقنامۀ صلح میان امریکا و طالبان، منفجر به صلح در افغانستان شود.

استقبال چین از امضای توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال چین از امضای توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان

به روز شنبه، توافقنامۀ صلح میان امریکا و طالبان از سوی زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا و ملابرادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان 30 کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون در شهر دوحه، پایتخت قطر، امضا شد.

بر بنیاد این توافقنامه، شمار نیروهای امریکای در افغانستان تا 135 روز از 13 هزار به 8600 تن، کاهش یابد و باقی نیروهای امریکایی تا نزدیک به ده ماۀ دیگر، کشور را ترک کنند.

سخنگوی وزارت خارجۀ چین از طالبان و دیگر احزاب سیاسی در افغانستان می خواهد که گفتگوهای صلح را برگزار کنند تا با هم بالای پلان سیاسی و امنیتی کارکنند که برای همه قابل قبول باشد و به تحقق صلح و ثبات پایدار در افغانستان، کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала