کابلوف: خلیلزاد قسم خورد که امریکا با طالبان توافق پنهانی ندارد

© AFP 2023 / GIUSEPPE CACACEکابلوف: خلیلزاد قسم خورد که امریکا با طالبان توافق پنهانی ندارد
کابلوف: خلیلزاد قسم خورد که امریکا با طالبان توافق پنهانی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که جناح امریکایی وی را اطمینان داده است که هیچ ضمیمه پنهانی در توافقنامه میان ایالات متحده امریکا و طالبان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان و رئيس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که در آستانه امضای توافقنامه با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان صحبت کرده است.

کابلوف: اعلامیه طالبان درمورد ختم آتش‌بس برای خارجی‌ها اعمال نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: اعلامیه طالبان درمورد ختم آتش‌بس برای خارجی‌ها اعمال نمی‌شود

کابلوف با ابراز نظر درمورد اظهارات اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه در توافقنامه بخش‌های پنهانی مرتبط به جنبه‌های نظامی، وجود دارد، گفت: "او (خلیلزاد) قسم خورد که هیچ ضمیمه پنهانی وجود ندارد".

نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: "در واقع طالبان نیز این را تایید نمودند. ممکن است این مرتبط به آن باشد که امریکایی‌ها و ناتو در کل یکجا در طول ۱۴ ماه حدود ۱۶ – ۱۷ هزار نظامی را قدم به قدم اخراج کنند. طوری که معلوم می‌شود، آنجا پلانی وجود دارد، جدول خروج نیروها. ممکن است، این جزئیات تشریح شده باشد. من توضیح دیگری برای اظهارات پامپئو ندارم".

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала