تذکره های کاغذی دیجیتالی می‌شوند

© Photo / NRC تذکره های کاغذی دیجیتالی می‌شوند
 تذکره های کاغذی دیجیتالی می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ملی احصائیه و معلومات اعلام کرد که دیجیتال‌سازی کتاب‌های اساس شناس‌نامه‌های ورقی، تا یک ماه دیگر تکمیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، احمدجاوید رسولی، رییس اداره ملی احصائیه و معلومات، روز سه‌شنبه، سیزدهم حوت، در یک نشست خبری گفت که پس از آغاز روند دیجیتال‌سازی کتاب‌های اساس شناس‌نامه‌ های ورقی، تا کنون حدود ۲۵ میلیون شناس‌نامه‌ی ورقی به گونه سافت داخل سیستم دیجیتالی شده است.

او افزود: «پروژه دیجیتال‌سازی کتاب‌های اساس تذکره‌های ورقی تا یک ماه دیگر تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت».

شناس‌نامه‌های ورقی دارای کتاب اساسی است که همه مشخصات این شناس‌نامه‌ها در آن در ثبت است. اداره احصائیه و معلومات برای جلوگیری از فرسوده‌گی این کتاب‌ها، روند دیجیتال‌سازی آن را شروع کرده است.

رسولی که در برنامه «پاسخ‌دهی دولت به ملت» صحت می‌کرد، از جانب دیگر گفت که روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی تسریع یافته و از اول حمل سال ۱۳۹۸ تا اکنون، حدود ۶۷۱ هزار تذکره الکترونیکی در ولایت‌های کابل، ننگرهار و هرات، توزیع شده است.

به گفته رسولی، برای ایجاد سهولت در روند توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی، خانه پری فورم درخواستی شناس‌نامه‌ها، آنلاین شده است.

او توضیح داد که با استفاده از سیستم آنلاین ثبت‌نام برای دریافت شناس‌نامه‌های الکترونیکی، هر فرد بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا در اولین مرحله به مراکز توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیکی مراجعه کند و در مراجعه بعدی، شناس‌نامه‌اش را بگیرد.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
اعضای مجلس: در تذکره‌های افغانستان نام مادران نیز درج شود

احمدجاوید رسولی هم‌چنان گفت که با توجه به افزایش میزان مراجعه‌کننده‌گان برای گرفتن شناس‌نامه‌ی الکترونیکی، شمار مراکز توزیع شناس‌نامه افزایش یافته است و تلاش برای ایجاد مرکزهای جدید جریان دارد.

رییس اداره احصائیه و معلومات می‌گوید که روند استخدام کارکنان توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی در ۳۱ ولایت جریان دارد و این روند طی یک هفته آینده تکمیل خواهد شد.

او وعده داد که با تکمیل روند استخدام کارکنان توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی، روند صدور شناس‌نامه در ۳۱ ولایت به گونه مرحله‌وار صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر شناس‌نامه‌های الکترونیکی در ولایت‌های هرات، کابل و ننگرهار توزیع می‌شود.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала