شرکت اپل 500 میلیون دالر جریمه شد

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر Продавец за прилавком во время старта продаж нового смартфона iPhone X в магазине re:Store на Тверской улице в Москве
Продавец за прилавком во время старта продаж нового смартфона iPhone X в магазине re:Store на Тверской улице в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اپل در پی شکایت بسیاری از کاربران متهم شناخته شده و باید به آنها غرامت پرداخت نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، تعداد زیادی از کاربران مدل های قدیمی گوشی آیفون از شرکت اپل شکایت کرده و مدعی شده بودند این شرکت با به روزکردن سیستم عامل آی او اس گوشی های قدیمی آیفون را به طور عمدی کند می کند تا کاربران مجبور به صرف هزینه برای خرید مدل های تازه تر شوند.

 حالا این شکایت به نتیجه رسیده و مالکان مدل های قدیمی آیفون می توانند به ازای هر گوشی 25 دالر غرامت از اپل دریافت کنند. این شکایت توسط جمع کثیری از کاربران آیفون های قدیمی در آمریکا به ثبت رسیده بود.

Новый iPhone X в упаковке, Нью-Йорк, США - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر شیوع کرونا ویروس بر عرضه آیفون در جهان

از جمله کاربرانی که این شکایت ها  را به ثبت رسانده اند، می توان به مالک های گوشی های آیفون 6، 6پلاس، 6 اس، 6 اس پلاس، 7، 7 پلاس و اس ای اشاره کرد که از سیستم عامل iOS 10.2.1 یا مدل های قدیمی تر استفاده می کردند. همچنین مالکان آیفون7و 7 پلاس نیز در صورت اجرای iOS 11.2 یا نسخه های قدیمی تر قبل از 21 دسامبر 2017 می توانند غرامت دریافت کنند. وکلای پیگیر این پرونده تنها قصد دارند 1.5 میلیون دالر به عنوان دستمزد خود از اپل طلب کنند.

با این حال شرکت اپل در این زمینه تاهنوز به طور رسمی اظهارنظری نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала