شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 2336 نفر افزایش یافت

© REUTERS / WANA NEWS AGENCY شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 2336 نفر افزایش یافت
 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 2336 نفر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان به کروناویروس در ایران طی یک شبانه روز از 1501 نفر به 2336 نفر رسید و تعداد فوت شدگان نیز 77 نفر و کسانی که درمان شده اند 435 نفر اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران گفت: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 2 هزار و 336 نفر و تعداد افراد فوت شده به 77 نفر رسیده است. براین اساس حدود 435 نفر بهبود یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: استان های گیلان، قم و تهران در صدر درگیری هستند اما روند ابتلا در قم به ثبات رسیده است؛ در سایر استانها نیز به صورت تک گیر موارد ابتلا داریم.

رییسی افزود: تا کنون بیش از 5 هزار و 737 نفر تست کرونا داده اند که از این تعداد 2 هزار و 336 نفر مثبت قطعی شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هیئتی از سازمان جهانی بهداشت و 2 کارشناس از کشور چین به ایران آمدند و درباره نوع غربالگری، تشخیص و درمان بحث های فنی را مطرح کردیم و تبادل اطلاعات داشتیم. همچنین درباره رفتار در مبادی مرزی و خدمات در منزل و ایزولاسیون و درمان برای بیماران با داروهای جدید به بحث پرداختیم.

او در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون شبکه آزمایشگاهی ما به 24 رسیده است، گفت: در هر استان یک بیمارستان ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته ایم و همه استان‌ها آزمایشگاه در مراکز استان دارند.

رییسی بیان داشت که 1200 آزمایش در انستیتو پاستور انجام می‌شود و افزود: با راه اندازی آزمایشگاه‌ها دیگر نمونه‌ای در صف نخواهد ماند، اما برای تایید کشوری نمونه از آزمایشگاه استانی به انستیتو پاستور ارسال می‌شود.

پوتین به روحانی: برای مهار کرونا آمادهٔ کمک استیم - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به روحانی: برای مهار کرونا آمادهٔ کمک استیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نحوه تدفین بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: دستورالعمل تدفین مبتنی بر مبانی شرعی خواهد بود . تمام موارد بررسی شده و بحث حفاظت فردی برای افرادی که امر تدفین را به عهده دارند نیز در نظر گرفته شده است.

رییسی بارزترین علائم مراجعه افراد به مراکز درمانی را تشریح کرد و توضیح داد: فرد با تنگی نفس و بدن درد به بیمارستان مراجعه می‌کند و پزشک با توجه به بیماری زمینه‌ای فرد را در صورت نیاز بستری می‌کند و پس از سی تی اسکن فرد تحت درمان قرار می‌گیرد.

او درباره اکیپ های اعزامی به منازل گفت: تیم بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به خانه افراد مبتلای قطعی یا فوت شده برای ضدعفونی و گندزدایی مراجعه می‌کنند هم چنین افراد مشکوک را شناسایی می‌کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم خدماتی که از مراکز بهداشتی دریافت می‌کنند مثل واکسیناسیون و مراقب از مادران باردار را متوقف نکنند.رییسی با اشاره به اینکه اهدای خون در شرایط کنونی خطری ندارد، توضیح داد: اهدای خون با حفاظت لازم صورت می‌گیرد؛ مردم همیشه نشان داده اند که در بحران‌ها بیماران را تنها نمی‌گذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала