تلاش پمپئو برای وادار‌ کردن رئیس جمهور غنی به آزادی زندانیان طالب

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoبازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند
بازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید کشورش انتظار دارد تا حکومت افغانستان و شخص رئیس جمهور غنی زندانیان طالب را از بند رها نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در صحبت با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفت، ایالات متحده آمریکا تلاش دارد تا رئیس جمهور اشرف غنی را وادار نماید تا 5 هزار زندانی طالب را از بند رها کند.

 وزیر امور خارجه آمریکا در صحبت با این شبکه خبری گفت، تبادله زندانیان،‌ پیش از آغاز مذاکرات  میان افغان‌ها بخشی از توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان ‌است.

مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: تا آزادی زندانیان ما در مذاکرات بین افغان‌ها شرکت نمی‌کنیم

پس از تاکید «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه کابل هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان ندارد، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد که در صورت عدم آزادی زندانیان این گروه حاضر به پیوستن به گفت‌وگوهای میان افغان‌ها نخواهد بود.

مجاهد گفت: ما برای گفت‌وگوهای بین افغان‌ها کاملاً آماده هستیم اما منتظر آزادی پنج هزار زندانی خود می‌باشیم.

وی تصریح کرد: اگر پنج هزار زندانی ما، 100 یا 200 نفر کمتر یا بیشتر مهم نیست، اگر این زندانیان آزاد نشوند وارد گفت‌وگوهای میان افغان‌ها نمی‌شویم.

در توافق آمریکا و طالبان در بند مربوط به آزادی زندانیان طالبان آمده که  آمریکا متعهد است که با همکاری و تأیید همه طرف‌های ذیربط بطور فوری در رابطه با آزادسازی سریع اسیران جنگی و سیاسی طالبان برای اعتمادسازی اقدام کند و براین اساس قرار است تا 5 هزار نفر از زندانیان طالبان آزاد شوند و در مقابل نیز طالبان هزار زندانی از نیروهای امنیتی افغان را آزاد خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала