سرنگونی هواپیمای جنگی سوریه توسط نیروهای ترکیه در ادلب

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر یک فروند جنگنده روسی در ولایت ادلب سرنگون شد
یک فروند جنگنده روسی در ولایت ادلب سرنگون شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دقایقی قبل یک هواپیمای جنگی ارتش سوریه در ادلب از سوی نیرو های ترکیه هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه دقایقی پیش در خبر فوری اعلام کرد که یک هواپیمای جنگی ارتش سوریه از نوع L-39  را در ولایت ادلب سرنگون نموده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در چارچوب ادامه عملیات موسوم به «سپر بهار» در سوریه٬ یک جنگنده  L-39 نیروی هوایی این کشور ساقط شد.

 

خبرگزاری رسمی دولت سوریه "سانا" نیز گزارش داد که یکی از هواپیماهای جنگی نیروی هوایی این کشور از نوع L-39 توسط ارتش ترکیه در ادلب هدف قرار گرفت و سرنگون شد. سرنوشت خلبان هنوز گزارش نشده است.

اوضاع در ادلب در تاریخ  27 ماه فبروری، پس از آنکه  گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)  پیشروی بزرگ مقیاس به سوی مواضع نیروهای دولتی سوریه را آغاز کرد به وخامت گرائید.

در پی این درگیری‌ها در ادلب دست‌کم 36 سرباز ترکیه در جریان حملات هوایی جنگنده‌های سوریه کشته و شماری نیز زخمی شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ادعا کرد که ترکیه نیز در مقابل 2100 نفر از نیروهای ارتش سوریه را از بین برده است.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال 2018، مسکو و انقره در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. 

ارتش سوریه در اواخر جنوری امسال در ارتباط با گلوله باران دائمی مناطق مسکونی حلب از سوی تروریست که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده، پیشروی در غرب این شهر را آغاز کرد.

​انقره و  شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала