انتشار کرونا ویروس به 64 کشور جهان

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaانتشار کرونا ویروس به 64 کشور جهان
انتشار کرونا ویروس به 64 کشور جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با جان باختن 31 تن دیگر در چین، شمار تلفات ویروس کرونا به 2943 نفر در این کشور رسید. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا از چین به 64 کشور دیگر جهان منتقل شده است.

به گزارش اسپوتیک، بر اساس آخرین گزارش های کمیته ملی بهداشت و صحت چین؛ در 24 ساعت گذشته، در مجموع 125 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در خاک اصلی چین شناسایی شد و در عین حال، 31 بیمار مبتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و 129 نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری نیز تحت نظر قرار گرفتند و 2742 بیمار دیگر نیز در این روز از بیمارستان مرخص شدند.

 کاهش چشم‌گیر موارد ابتلا به کرونا ویروس در چین - اسپوتنیک افغانستان
کاهش چشم‌گیر موارد ابتلا به کرونا ویروس در چین

آخرین تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس جدید در سرزمین اصلی چین به 80 هزار و 151 نفر رسید و تعداد کل افراد مشکوک به داشتن این بیماری 587 نفر اعلام شد؛ در عین حال جمعاً 47 هزار و 204 بیمار پس از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند و 2943 بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند. 40 هزار و 651 نفر نیز به علت داشتن ارتباط نزدیک با موارد مبتلا به بیماری تحت نظارت پزشکی هستند.

تاکنون جمعا 151 مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان چین شناسایی شده است.

چین، کوریای جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. تعداد مبتلایان ایتالیا با 60 میلیون جمعیت به 1694 نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا که اواخر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون بیش از 60 کشور جهان را درگیر کرده است. هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

این ویروس در آمریکا هم 6 قربانی گرفت و شمار مبتلایان به آن در این کشور به 100 نفر افزایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала