ترامپ از رهبر طالبان خواست تا در مذاکرات بین الافغانی شرکت کند

© REUTERS / Mike Theiler ترامپ از رهبر طالبان خواست تا در مذاکرات بین الافغانی شرکت کند
 ترامپ از رهبر طالبان خواست تا در مذاکرات بین الافغانی شرکت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید پس از گفت‌وگو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با ملا عبدالغنی بردار، اعلام کرد که رییس جمهور از رهبر طالبان خواست تا در مذاكرات میان افغانی شركت كند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور دونالد ترامپ، اعلام کرد، کشورش آماده ادامه پشتیبانی از مردم افغانستان در امر تلاش برای رسیدن به راه حل صلح آمیز است".

رئیس جمهور ترامپ بر لزوم ادامه کاهش خشونت ها تأکید کرد ، که در نتیجه امضای توافقنامه تاریخی بین آمریکا و طالبان در 29 فبروری بدست آمده است.

ترامپ: به دلیل شیوع کرونا در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به دلیل شیوع کرونا در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام خواهد شد

در بیانیه ای کاخ سفید همچنین گفته می شود که رییس جمهور ایالات متحده از طالبان خواست تا برای پایان دادن به جنگ‌ها در طول بیشتر از 40 ساله، با نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان و سایر گروه و احزاب سیاسی افغانستان مذاکره کنند.

قابل ذکر است که روز شنبه (10 حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان 14 ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала