روسیه: طالبان تا هنوز تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا را نقض نکرده‌اند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، گروه طالبان تا هنوز به تعهدات ذکر شده در توافقنامه صلح با ایالات متحده پایبند است، در حالی که آمریکا با آغاز حملات هوایی در ولایت هلمند این تعهدات را نقض نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که طالبان تا هنوز به تمام بند های توافق‌نامه صلح با امریکا پابند بوده و نیرو های آمریکایی در افغانستان را مورد حمله قرار نداده است.  

این در حالی است که آمریکا اعلام کرد که حملات دفاعی هوایی شان را بالای این گروه در ولایت هلمند آغاز نموده اند. 

سخنگوی این نیروها در توییتی اعلام کرد که جنگ‌‌جویان گروه طالبان که در این ولسوالی مورد حمله قرار گرفته است، یک قرارگاه نیروهای امنیتی افغانستان را به صورت شدید مورد حملات قرار داده بودند. 

قابل یادآوری است که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فبروری مطابق به 10 حوت، پس از حدود 18 ماه مذاکره در حضور نمایندگان حدود 30 کشور جهان در دوحه قطر امضا شد.

ین توافق‌نامه، دارای یک مقدمه و سه بخش است که در بخش اول آن درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر آمریکا و متحدانش و در بخش سوم هم گام‌های بعدی که قرار است پس از توافق برداشته شود را در بر می‌گیرد.

بر بنیاد این توافقنامه نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان خارج در 14 ماه به 8600 نفر کاهش می‌یابد. در مقابل طالبان هم به کاهش خشونت، آغاز مذاکره با دولت افغانستان و قطع روابط با داعش و القاعده متعهد شده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در تاریخ(11 حوت) یک روز پس از امضای توافقنامه صلح در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که آمریکا دو سند اجرایی محرمانه در بخش توافقات نظامی با طالبان را به امضا رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала