غنی: در مذاکرات با طالبان قانون اساسی و جمهوریت خط سرخ ماست

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی می گوید که جمهوریت و قانون اساسی خط سرخ حکومت در مذاکرات صلح است و به عنوان رئیس جمهور حق ندارد از منافع ملی بگذرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری می گوید، محمد اشرف غنی این اظهارات را قبل از ظهر امروز چهارشنبه(14حوت) به ادامه سلسله “نشست های مشورتی با اقشار مختلف جامعه در رابطه به روند صلح” در دیدار با شماری از جوانان بیان کرده است.

غنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود

غنی در این نشست گفته است که وی تنها نیست و جوانان و ملت را در کنار خود دارد و تیم مذاکراتی افغانستان با جدیت کامل از حقوق شهروندان افغانستان دفاع می کند.

رییس جمهور خاطرنشان کرده که ظرفیت غیرنظامی و نظامی افغانستان از یک تحول بنیادی گذشته است، و نیروهای کماندوی ارتش در منطقه بی‌نظیر است.

غنی با بیان اینکه “ما پیروز این جنگ هستیم”، تاکید کرده  است: “خط سرخ ما در مذاکرات صلح، قانون اساسی جمهوری اسلامی افغاستان است و من به عنوان رئیس جمهور افغانستان، حق ندارم حتی یک وجب از منافع ملی بگذرم.”

رییس جمهور در حالی این اظهارات را مطرح کرده که گروه طالبان پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا، حاضر به گفتگوی بین الافغانی نشده و آزادی ۵ هزار زندانی این گروه را پیش شرط این گفتگوها قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала