کرونا ویروس؛ عربستان حج عمره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyکرونا ویروس؛ عربستان حج عمره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورد
کرونا ویروس؛ عربستان حج عمره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود عمره گزاران عربستانی و افراد مقیم این کشور به بیت الله الحرام و مسجد النبی در مدینه منوره را به حال تعلیق درآوردند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع کرونا ورود عمره گزاران در بیت الله الحرام و زیارت مسجد النبی در شهر مدینه منوره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورده است.

عربستان ورود افراد به حج عمره را به حالت تعلیق درآورد  - اسپوتنیک افغانستان
عربستان ورود افراد به حج عمره را به حالت تعلیق درآورد

 یک مقام وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که عربستان در راستای حمایت از تلاش‌های جهانی و سازمان‌های بین المللی و بالاخص سازمان صحت جهانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نابودی آن تصمیم به تعلیق عمره و زیارت مسجد النبی برای شهروندان و افراد مقیم عربستان گرفته است.

به گفته این مقام سعودی تصمیم مذکور به توصیه کمیته پیگیری تحولات اوضاع مربوط به شیوع ویروس کرونا در عربستان و در امتداد تصمیم قبلی در به تعلیق آورن سفرهای عمره و زیارت مسجد النبی  برای خارجی‌هاست.

او افزود: با رفع عللی که موجب اتخاذ چنین تصمیمی شده است در خصوص تصمیم مذکور تجدید نظر شده و اجرای آن متوقف خواهد شد.

این مقام سعودی گفت: تصمیم جدید در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا «کووید-19 » و به منظور سلامت جان زائران حرمین شریفین انجام می‌شود.

عربستان پنجشنبه هفته گذشته هشتم ماه حوت اعلام کرد که ورود عمره‌گزاران و زائران مسجدالنبی در مدینه منوره تعلیق و صدور ویزا برای کشورهای دارای تلفات بالای کرونا متوقف شده است.

عربستان روز دوشنبه 12 حوت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала