روایت پناهندگان افغان در ترکیه/ برعکس سوری‌ها ما اینجا هیچ چیزی نداریم

© Sputnik / Burcu Okutan پناهندگان افغان در ترکیه: برعکس سوری‌ها ما اینجا هیچ چیزی نداریم
  پناهندگان افغان در ترکیه: برعکس سوری‌ها ما اینجا هیچ چیزی نداریم   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پناهندگان افغان در مرز با یونان می‌گویند بر خلاف سوری ها، ما در اینجا هیچ چیز نداریم. می می‌خواهیم هرچه زودتر ازاینجا برویم.

 هزاران و حتا بیشتر از ده هزار پناهنده عمدتا از افغانستان و کشور های آفریقایی، در مرز ترکیه و یونان در انتظار عبور از مرز اند. نه تنها "مردهایی مجرد بلکه خانواده های زیادی با فرزندان کوچک شان در جمع این مهاجران  تلاش می کنند وارد اتحادیه اروپا شوند.

شمار زیادی از این پناهنده‌ها از افغانستان، پاکستان، تونس، الجزایر و سوری‌ها هستند . مرزبانان یونان با خشونت مانع عبور آنها از مرز می‌شوند.

مرزبانان یونان تقریباً هر 10 دقیقه ، گاز اشک آور و فلفل در برابر  پناهندگان در منطقه بافر بین ترکیه و یونان کار می‌گیرند. با وجود این همه، جریان پناهندگان در مناطق مرزی رو به کاهش نیست. خبرنگار اسپوتنیک با برخی از مهاجران در مورد این که چرا می خواهند ترکیه را ترک کنند و به اروپا نقل مکان کنند ، گفتگو نموده است.

 

 تلاش ترکیه برای دادن مجوز چوپانی به مهاجران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تلاش ترکیه برای گماشتن مهاجران افغان به چوپانی

ناصر جوان 18 ساله از افغانستان است که حدود دو سال می‌شود که در خاک ترکیه بسر می‌برد درباره تمایل خود برای ترک ترکیه می‌گوید: "ما به اینجا آمده‌ایم، ما اینجا کار می کنیم، اما ترکیه به ما تابعیت نمی دهد. به سوری‌ها تابعیت داده می‌شود، آنها همه چیز  خدمات پزشکی و کمک های بشردوستانه دارند، ولی ما هیچ چیزی نداریم"

وی می‌گوید: پلیس ترکیه مرتباً از ما اسناد می‌خواهد و ما اسناد نداریم که به آنها نشان دهیم. آنها به ما می‌گویند: "این کشور را ترک کنید." من به ایستگاه می روم ، اما آنها بلیط من را به من نمی فروشند. تصمیم گرفتم به آلمان بروم. یونان مرز ما را باز نمی کند. اما من هنوز امیدوارم که بالاخره بتوانم به آلمان بروم "

یما، پناهنده دیگر افغانستان است که از سه سال پیش با خانواده خود در ترکیه زنگی می‌کند. او می خواهد ترکیه را ترک کند   زیرا ترکیه تابعیت   به پناهندگان افغان اعطا نمی کند.  وی می‌گوید: "من ترجمان زبان انگلیسی هستم، اما در ترکیه مجبور هستم به عنوان پیشخدمت در رستوران کار کنم. زندگی اینجا بسیار مشکل است. ما خدمات پزشکی نداریم با معاش ناچیزی که دارم باید کرایه خانه‌ای را که زندگی می‌کنیم ،پرداخت کنیم. من سه فرزند دارم که هرکدام هزینه های خود را دارند. ما چاره ای جز ترک این کشور نداریم. زندگی در افغانستان خطرناک است. من عاشق ترکیه هستم ، دوست دارم اینجا بمانم ، اما ترکیه تابعیت به ما نمی دهد. فرزندان من آینده نامعلومی دارند و در اروپا ما شانس دریافت تابعیت را داریم. "

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تأیید نمود، ترکیه مانع پناهجویان در راه رفتن به اروپا نمی گردد. مرز برای پناهجویان باز گردیده است. از چند روز به این طرف شمار زیادی از مهاجران در ترکیه به سمت مرز حرکت کرده تا خود را را به اروپا برسانند.

یونان مهاجران را در مرزش با ترکیه متوقف ساخته و از ورودشان به جزایرش جلوگیری نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала