دانشمندان چین از جهش های ژنتیکی ویروس کرونا سخن گفتند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / دانشمندان چین از جهش های ژنتیکی ویروس کرونا سخن گفتند
دانشمندان چین از جهش های ژنتیکی ویروس کرونا سخن گفتند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان چین در یک مطالعه دریافتند که ویروس کرونا از آغاز شیوع تا کنون چندین جهش "تغییرات ژنتیکی" را متقبل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان چینی در مقاله‌ای که در مجله National Science Review منتشر شده است، می‌گویند که از آغاز شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس در چین، تا کنون حدود 150 تغییر در شکل این ویروس رخ داده است.

دانشمندان 103 ژنوم قابل دسترس در ویروس(SARS-CoV-2 (Covid-19 را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و حدود 149 جهش را در آن پیدا نمودند که اکثر این تغییرات در این اواخر رخ داده است.

این مطالعه نشان داده داد که کرونا ویروس در حال حاضر به دو گروه تقسیم شده که رایج ترین آن (70 در صد) از نوع L  و 30 در صد دیگر از نوع S می‌باشند.

دانشمندان خاطرنشان می سازند که گروه L در مراحل اوليه شیوع بیماری در شهر ووهان  چین شایع تر بود، اما در آغاز جنوری اوج آن کاهش یافت.

انتشار کرونا ویروس به 64 کشور جهان - اسپوتنیک افغانستان
انتشار کرونا ویروس به 64 کشور جهان

به گفته دانشمندان چینی، مداخله انسان فشارهای شدیدی بر این گروه از ویروس‌ها  وارد کرده و اکنون این ویروس احتمال دارد سریعتر و تهاجمی‌‌تر از گذشته گسترش یابد.

از جانب دیگر، شیوع مقایسه ای گروه نوع S این ویروس که از نظر تکاملی قدیمی‌تر و کمتر تهاجمی است، احتمالاً به دلیل فشار انتخابی ضعیف تر افزایش یافته است.

محققان، در عین حال متذکر می شوند که داده های مورد بررسی آنها هنوز بسیار محدود است، بنابراین برای تجزیه و تحلیل بیشتر و درک بهتر، به داده های ژنومی و اپیدمیولوژیک بیشتر همچنین اطلاعات موجود در مورد علائم بالینی بیماران مبتلا به SARS-CoV-2  مورد نیاز است.

ویروس کرونا رفته رفته در حال ورود به همه کشورهای اروپایی است و زنگ هشدار را در همه  مناطق به صدا درآورده است.

چین، کوریای جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. تعداد مبتلایان ایتالیا با 60 میلیون جمعیت به 2502  نفر و شمار قربانیان آن به 79 تن رسیده است.

این در حالی است که در 24 ساعت گذشته، 39 مورد جدید مرگ و 119 مورد جدید ابتلا به این ویروس در چین ثبت شده است. در حال حاضر شمار کل مبتلایان به این ویروس 80270 نفر می‌رسد.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا از چین به 64 کشور دیگر جهان منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала