وزیر صحت بخاطر جلوگیری از کرونا به مردم: در جشن نوروز شرکت نکنید

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanوزیر صحت بخاطر جلوگیری از کرونا به مردم: در جشن نوروز شرکت نکنید
وزیر صحت بخاطر جلوگیری از کرونا به مردم: در جشن نوروز شرکت نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه افغانستان از مردم خواسته است که برای جلوگیری از ویروس کرونا در جشن نوروز شرکت نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان امروز پنج‌شنبه 5 مارچ که در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد گفته است که برای جلوگیری از گسترش ویروس همه‌گیر( کرونا) از اشتراک در جشن نوروز خودداری کنند.

توقف خدمات کنسولی سفارت افغانستان در تهران به خاطر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
توقف خدمات کنسولی سفارت افغانستان در تهران به خاطر ویروس کرونا

آقای فیروز، گفت: "تقاضای من از مردم افغانستان این است که در مراسم نوروز اشتراک نکنند، چون یک محلی است که تجمع می‌شود و مردم گرد هم می‌آیند، زمینۀ انتشار ویروس وجود دارد اشتراک نکردن آنها به نفع خود شان، خانوادۀ و به نفع مردم است و ضرورت نیست که در آن اشتراک بکنند".

وزیر صحت عامه افغانستان از بازگشت پنجاه هزار شهروند افغانستان از ایران نیز به عنوان یک خطر برای شیوع بیماری کرونا نیز یادآور شد، و از این افراد خواست در صورت مشاهده علایم بیماری به مراکز صحی مراجعه کرده و معاینه شوند.

وزیر صحت عامه در ادامه با اشاره به کارکرد این وزارت در یک سال گذشته گفت که ازدیاد میزان دسترسی به خدمات صحی، ایجاد و ارتقای مراکز صحی، بهبود کیفیت عرضه‌ی خدمات صحی، کارایی سیستم خدمات صحی و مبارزه با فساد اداری در این وزارت از مهمترین کاکرد وزارت صحت عامه بوده است.

ویروس کرونا اول ماه حوت در شهر قم ایران شیوع کرد و چهار روز پس از آن این ویروس توسط یک تن از این شهر به افغانستان انتقال یافت. تاکنون تنها یک رویداد مثبت این ویروس در ولایت هرات ثبت شده است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала