آب دشمن ویروس کرونا است

© Photo / FB / AUWSSCHQآب دشمن ویروس کرونا
آب دشمن ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر آب بنوشید تا ویروس کرونا توسط تیزاب معده‌ تان از بین برود.

اسپوتنیک به نقل از کودک‌ خبر، مقام‌های وزارت صحت عامه، توصیه می‌کنند که نوشیدن آب از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. این مقام‌ها می‌افزایند هرگاه آب زیاد نوشیده شود، ویروس کرونا وارد معده شده و توسط تیزاب آن از بین می‌رود.

افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران - اسپوتنیک افغانستان
افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، طی نشست خبری با ارایه‌ی معلوماتی در باره‌ی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، گفت که نوشیدن آب، کمک می‌کند تا زمینه‌ی ابتلا به ویروس کرونا در افراد از بین برود. او گفت: «چیزی که بسیار مفید است و از هم‌وطنان خود خواهش می‌کنیم هرلحظه‌ی که برای‌شان مساعد می‌شود، آب بنوشند؛ نه کم بنوشند و هم نه زیاد. به‌خاطر این که در طرق تنفسی، خصوصاً در طرق هضمی، در گلو، وقتی خشک باشد زمینه‌ی نفوس ویروس وجود دارد. هرلحظه‌ی که آب می‌نوشید، اول این که همان ناحیه تازه می‌شود و دوم توسط آب ویروس داخل معده می‌شود و وقتی که داخل معده رفت، اسید معده آن را می‌کُشد. موثرترین و خوب‌ترین راه همین است و هرلحظه و هر زمانی که متوجه می‌شوید، یک مقدار آب بنوشید.

در همین‌حال، اشرف‌غنی رییس‌جمهور، از شهرواندان تقاضا نمود که بغل‌کشی و روبوسی هنگام احوال‌پرسی، از موارد ممنوعه توسط نهادهای صحی است و این مساله باید جدی گرفته شود.

در افغانستان تاکنون ابتلای تنها یک نفر به ویروس کرونا تثبت شده است. مقام‌های صحی می‌گویند که هشتادویک واقعه مشکوک را طی دو هفته‌ی گذشته آزمایش کرده اما تنها یک واقعه در ولایت هرات مثبت تشخیص شده است.

ویروس کرونا تا حال به 85 کشور شیوع کرده و بیش از 95 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала