استولتنبرگ: اگر طالبان پابند تعهدها نمانند ما در افغانستان باقی می‌مانیم

© AP Photo / Lefteris Pitarakisاستولتنبرگ: اگر طالبان پابند تعهدها نمانند ما در افغانستان باقی می‌مانیم
استولتنبرگ: اگر طالبان پابند تعهدها نمانند ما در افغانستان باقی می‌مانیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو اعلام کرده است که در خروج نیروهای خارجی از افغانستان نباید عجله کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان ناتو در دیدار با آندری پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی گفته است که  نظامیان کشورهای عضو این سازمان در صورتی در افغانستان کاهش می‌یابد که طالبان به تعهدات‌شان پایبند باشند.
دبیر کل ناتو با اشاره به توافق صلح میان امریکا و طالبان افزوده است هنوز راه بسیار طولانی و دشواری پیش از برقراری یک توافق صلح دوام دار و پایدار در افغانستان وجود دارد.

وزیر داخله پیشین پاکستان: امضای توافق صلح طالبان و امریکا هیچ سودی برای مردم افغانستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر داخله پیشین پاکستان: امضای توافق صلح طالبان و امریکا هیچ سودی برای مردم افغانستان ندارد

از سویی هم  استولتنبرگ افزود که دستاورد مهم این توافق این است که طالبان موافقت کردند تا روابط با سازمان‌های تروریستی بین‌المللی را قطع کرده و اجازه ندهند افغانستان بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

در عین حال وی افزود: فکر می‌کنم مهم است که ما اکنون برای خروج عجله نکنیم زیرا این امر احتمال اجرای توافق را کاهش می‌دهد، طالبان باید درک کنند که آنها هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهند شد و ما نسبت به نیروهای امنیتی افغانستان متعهد خواهیم ماند.

استولتنبرگ، گفت: طالبان باید مصالحه واقعی کرده و توافق را اجرایی کنند؛ بنابراین ما نسبت به افغانستان متعهد باقی می‌مانیم، این بهترین راه برای ایجاد شرایط صلح پایدار است که در نهایت ما را قادر می‌‌سازد تا افغانستان را ترک کنیم.

این درحالیست که روز چهارشنبه، نیروهای مسلح آمریكا در افغانستان اعلام كردند كه برای اهداف دفاعی حمله هوایی علیه طالبان در ولایت هلمند را انجام داده اند ، در همین حال فرماندهی آمریكا که حمله هوایی انجام دادند از گروه طالبان خواسته است که حملات خود در افغانستان بر اساس توافق نامه امضا شده به ایالات متحده متوقف کنند و پایبندی خود را به تعهدات انجام شده طبق این توافق نامه نشان دهند.

یادآوری می کنیم، که روز شنبه (10 حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در دوحه پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ به امضا رسانیدند. در این مراسم نمایندگان بیش از سی کشور حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала