ویروس کرونا؛ امریکا 8.3 میلیارد دالر برای مقابله اختصاص داد

© AP Photo / Ebrahim Norooziویروس کرونا؛ امریکا 8.3 میلیارد دالر برای مقابله اختصاص داد
ویروس کرونا؛ امریکا 8.3 میلیارد دالر برای مقابله اختصاص داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا 8.3 میلیارد دالر اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس در امریکا به تصویب لایحه‌ای مبنی بر تخصیص 8.3 میلیارد دالر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا رای دادند.

 اختصاص 12 میلیارد دالری بانک جهانی در مبارزه با کروناویروس  - اسپوتنیک افغانستان
اختصاص 12 میلیارد دالری بانک جهانی در مبارزه با کروناویروس

مجلس نمایندگان این کشور شامگاه چهارشنبه لایحه پیشنهادی اختصاص 8.3 میلیارد دالر برای مقابله با شیوع جدید ویروس کرونا را با رای مثبت 415 نماینده از مجموع 435 نماینده دارای حق رای، به تصویب رساند.

لازم به ذکر است که نسل جدید ویروس کرونا تاکنون در امریکا جان 11 نفر را گرفته جایی که 10 نفر در ایالت واشنگتن و یک تن دیگر نیز در ایالت کالیفرنیا این کشور قربانی ویروس شده و بیش از 80 مبتلا نیز به ثبت رسیده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور ترامپ از کنگره خواسته بود با 2.5 میلیارد دالر را برای مقابله با شیوع جدید ویروس کرونا تخصیص بدهند، اما قانونگذاران تصمیم گرفتند که بودجه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала