Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پدیده 10 سالۀ فوتبال افغانستان به باشگاه النصر امارات پیوست 

© Photo / AFFبنیامین افغان، بازیکن کودک فوتبال
بنیامین افغان، بازیکن کودک فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین افغان، ستاره نوظهور فوتبال کشور که 10 سال سن دارد به باشگاه النصر امارات پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین افغان فوتبالیست خردسال  برای فراگیری فوتبال حرفه‌ای با تیم النصر امارات توافق کرده‌است و به زودی راهی این کشور خواهد شد. عبدالله پدر بنیامین که یکی از ستاره‌های فری‌استایل است در گفتگویی اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان می‌گوید که استعدادیاب‌های انگلستان در کشور امارات در دیداری که با او داشتند از بنیامین  خواسنتد تا به انگلستان بیاید و فوتبال حرفه‌‌ی‌اش را در یکی از اکادمی‌های فوتبال انگلستان آغاز کند.

پدر بنیامین با استقبال از این درخواست مربی‌های انگلیسی می‌گوید:«بنیامین از اینکه گذرنامۀ یکی از کشورهای اروپایی ندارد،نمی‌تواند به آنجا برود؛ اما اگر بنیامین در انگلستان شامل مکتب شود و این هزینه از سوی ما (خانواده‌اش) پرداخت شود، در این صورت می‌تواند شامل روند شود. مشکل اما، هزینۀ است که ما توان پرداخت آن را نداریم».

عبدالله پدر این فوتبالیست نوظهور افغانستان می‌گوید که این پایان کار نبود و بنیامین به چشم مربی‌های عربی افتاده و به صورت مسقیم از بنیامین خواستند تا در باشگاه النصر امارات به فوتبالش بپردازد.

پدر بنیامین در این خصوص اظهار داشت:«هرچند دوست نداشتم بنیامین در این سن به باشگاه های خارجی برود آن هم در باشگاه عربی، اما این باشگاه به دلیل اینکه حاضر شد تا تمامی امکانات را برای بنیامین فراهم سازد، تواق کردیم. سران این باشگاه از بنیامین خواسنتد در امارات ماندگار شود و فوتبالش را در این باشگاه آغا کند».

از عبدالله در خصوص قرارداد بنیامین با این باشگاه عربی پرسیده شد، گفت:«این قرارداد به صورت آزاد با من منعقد شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و بنیامین به دلیل اینکه زیر 18 سال است نمی‌تواند به صورت مستقیم قرارداد ببندد. هر گاه باشگاه‌های دیگری از امارات خواستار به خدمت گرفتن بنیامین باشند، باید به صورت مستقیم با باشگاه النصر تماس بگیرند و هرگاه پیشنهادات دیگری از سوی کشورهای دیگر دریافت کند، می‌توانند به صورت مستقیم با ما تماس بگیرند».

بنیامین در سال 2008 متولد شده‌است و از سن هفت‌سالگی وارد دنیای فوتبال شده و تا امروز عاشقانه این ورزش پرطرفدار را دنبال کرده‌است. بنیامین نخستین فری‌استایلر فوتبال در میان نوجوانان افغانستان است که از دوران کودکی با تماشای حرکات نمایشی پدرش با توپ لذت می‌برده و همیشه آرزو داشته که این ورزش را یاد بگیرد. بزرگ‌ترین آرزوی بنیامین این است که روزی در باشگاه بارسلونای اسپانیا بازی کند.

استعدادشناسان فوتبال از او به عنوان «مسی آینده» فوتبال برای افغانستان یاد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала