چین: ما آمادۀ همکاری با کشورهای دیگر برای مقابله کرونا هستیم

© REUTERS / CNSphotoچین: ما آمادۀ همکاری با کشورهای دیگر برای مقابله کرونا هستیم
چین: ما آمادۀ همکاری با کشورهای دیگر برای مقابله کرونا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین آماده است تا تجربه خود را در زمنیه مبارزه با ویروس کرونا با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، «ماچکسو» معاون وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت که چین آماده است تا تجربه خود را با جامعه جهانی در زمینه مبارزه با گسترش ویروس کرونا و روش‌های درمانی آن به اشتراک بگذارد.

وی در یک کنفرانی خبری گفت: ما هیچ وقت کمکی را که جامعه بین‌المللی به ما کرده است، فراموش نخواهیم کرد. ما آماده هستیم تا حداکثر ممکن به کشورهایی که وضعیت اپیدمیولوژیک در آنها نسبتاً دشوار است کمک در زمینه مبارزه با گسترش و روش‌های درمانی با آنها ارائه دهیم.

او تاکید کرد که این اپیدمی ثابت کرد که در عصر جهانی سازی «همه کشورها باید به فکر یکدیگر باشند و به تنهایی یک کشور نمی‌تواند با آن (ویروس کرونا) مقابله کند، پس لازم است همه کشورها با تمام امکان یکجا شده و همکاری را هایشان را تقویت کنند.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала