زد و خورد نمایندگان در پارلمان ترکیه بر سر اردوغان + ویدیو

© REUTERS / Umit Bektasزد و خورد نمایندگان در پارلمان ترکیه بر سر اردوغان + ویدیو
زد و خورد نمایندگان در پارلمان ترکیه بر سر اردوغان  + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس ترکیه روز چهارشنبه شاهد زد و خورد نمایندگان به دنبال اهانت از سوی نایب رئیس حزب مخالف جمهوری خواه خلق به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور بود.

به گزارش اسپوتنیک، ویدیوی منتشر شده در روز چهارشنبه درگیری بین قانونگذاران مجلس ترکیه و اهانت به همدیگر را نشان می‌دهد. این درگیری پس از اتهامات وارده به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از سوی انگین اوزکوچ، نایب رئیس فراکسیون حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق در پارلمان ترکیه رخ داد.

اوزکوچ به اتهامات وارده از سوی اردوغان پاسخ داد که پس از مطرح شدن پيشنهاد آغاز مذاكرات با بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه به دنبال افزایش تنش در ادلب سوريه از سوی کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، وی را خائن نامیده بود.

معاون فراکسیون حزب مخالف، به نوبه خود، اردوغان را متهم کرد که هنگام صحبت از نظامیان کشته شده ترکیه، از کلمه «kelle» (واژه توهین آمیز برای جسد) استفاده کرده و همچنان رئیس‌جمهور ترکیه را به خیانت متهم کرد.

رجب طیب اردوغان بخاطر بیانیه انگین اوزکوچ از دادگاه درخواست پرداخت 1 میلیون لیر ترکیه غرامت برای جبران لطمه اخلاقی کرده است. نایب رئیس فراکسیون حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق همچنان متهم به توهین به رئیس‌جمهور ترکیه است.

این بیانیه با واکنشی شدید از جانب نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه روبرو گردید که ابتدا وارد درگیری لفظی و سپس درگیری فزیکی با نمایندگان حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق شدند. این درگیری با حضور ده ها تن از نمایندگان هر دو حزب رخ داد و جلسه مجلس ترکیه متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала