دانش: حمله بر محافل و مجالس ملی و مذهبی یک جنایت ضد بشری و نابخشودنی است

© Photo / 2vpo / 2vpoدانش: حمله بر محافل و مجالس ملی و مذهبی یک جنایت ضد بشری و نابخشودنی است
دانش: حمله بر محافل و مجالس ملی و مذهبی یک جنایت ضد بشری و نابخشودنی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با محکوم کردن حمله امروز از نیروهای امنیتی خواست تا به زودترین وقت دست اندرکاران این حمله را شناسایی و به چنگ قانون بسپارند.
وقوع انفجار در مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
زخمی شدن و جان باختن 18 تن در مراسم شهید مزاری

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در پیوند به حمله امروز نوشت: با تاسف یک بار دیگر تروریست های خون آشام و دشمنان آرامش و امنیت مردم افغانستان بر مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در مصلای شهید مزاری در غرب کابل حمله تروریستی انجام دادند و بدین ترتیب بر پرونده ننگین و سیاه خویش افزودند.

در ادامه پیام معاون دوم ریاست جمهور افغانستان آمده است: حمله بر محافل و مجالس ملی و مذهبی یک جنایت ضد بشری و نابخشودنی است که تنها از تروریست هایی بر می‌آید که از شهید کردن شخصیت های ملی و قهرمانان این سرزمین هم چون شهید وحدت ملی دریغ نکردند و آنان را از ما گرفتند. حمله تروریستی امروز بر مراسم سالیاد شهادت شهید وحدت ملی، حمله بر صلح، حمله بر وحدت ملی، حمله بر مردمان ملکی و بی دفاع افغانستان و حمله بر پیروان شهید مزاری است.

اینجانب این حمله تروریستی و ضد انسانی را به شدت تقبیح کرده و از نیروهای امنیتی کشور جدا می خواهم که عاملان این حادثه شوم را هرچه زودتر شناسایی کرده و برای مردم افغانستان معرفی کنند و نیز به پنجه قانون بسپارند.

هم چنین این رویداد تلخ را برای همه مردم افغانستان به خصوص پیروان شهید وحدت ملی و بازماندگان شهدای امروز تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای شهدا بهشت برین و برای مجروحان شفای عاجل استدعا دارم.

او در پایان پیامش درباره وضعیت امروزی افغانستان نوشته است: در حالی که کشور در این روزها در آستانه تحولات سرنوشت ساز قرار گرفته است و روند صلح بیش از هر زمان دیگر شتاب گرفته و امیدهای بسیار خلق گردیده است، تروریست ها و دشمنان آزادی و آرامش مردم افغانستان مذبوحانه تلاش می کنند تا بر تحولات آینده تاثیر منفی بگذارند. برای مردم افغانستان اطمینان می دهیم که دشمنان این سرزمین هرگز به مطامع و آرزوهای پلید شان دست نخواهند یافت.

نام شهید وحدت ملی و دیگر قهرمانان این سرزمین هم چنان چراغ راه آینده مردم ما و الهام بخش وحدت ملی، صلح و آرامش در این سرزمین خواهند بود و تروریست ها و حامیان آن ها آرزوهای ضد انسانی خویش را به گور خواهند برد.

یادآوری می کنیم، که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز جمعه(۱۶حوت) بر مراسم یابود از بیست‌و پنجمین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری حمله کردند. وزارت داخله گفته است، که مهاجمان از یک ساختمان نیمه‌کاره بالای مردم تیراندازی کردند.
از سویی‌هم وزارت صحت عامه گفته است که در نتیجه‌ی تیر اندازی مهاجمان مسلح، ۱۸ نفر زخمی شدند. اما آمار که درمانگاه ها داده است از جان باختن بیش از 23 تن و زخمی شدن 33 نفر حکایت دارد.
با این همه طالبان با نشر خبرنامه‌ی دست داشتن در این حمله را رد کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала