رحمت الله نبیل: حکومت باید عاملان حمله امروز کابل را شناسایی کند

© Photo / Facebook/RNرحمت الله نبیل: حکومت باید عاملان حمله امروز کابل را شناسایی کند
رحمت الله نبیل: حکومت باید عاملان حمله امروز کابل را شناسایی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان حمله امروز کابل را محکوم و از حکومت خواست که عاملان این حادثه را شناسایی کند.
واکنش اشرف غنی به تیراندازی امروز کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش اشرف غنی به تیراندازی امروز کابل

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی ویکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در صفحه فیسبوکش در پیوند به حمله امروز کابل نوشت: حمله‌ی بزدلانه بر مراسم بیست‌ و پنجمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری جنایت ضد بشری بوده و شدیداً تقبیح می‌نمایم.

دشمنان قسم‌ خورده، همیشه در تلاش ریختاندن خون مردم بی‌گناه این سرزمین بوده و چنین حملات دشمنی آشکار در برابر وحدت و همدلی مردم افغانستان می‌باشد.

از هم‌وطنان با عزت خود میخواهم که در هنگام بروز چنین حادثات خونین خون‌سردی خویش را حفظ نموده و از حکومت افغانستان خواهان شناسایی عاملین این رویداد می‌باشیم.

در ادامه این پیام رحمت الله نبیل آمده است: رهبری حکومت هر چه زودتر باید در این مورد به مردم و سیاسیون افغانستان توضیحات ارایه نماید تا باشد فضای موجود سیاسی کشور از این بیشتر تخریب نگردد.

در اخیر برای شهدای حادثه‌ی خونین امروز، بهشت برین و برای زخمیان این رویداد شفای عاجل خواهانم.

یادآوری می کنیم، که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز جمعه(۱۶حوت) بر مراسم یابود از بیست‌ و پنجمین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری حمله کردند. وزارت داخله گفته است، که مهاجمان از یک ساختمان نیمه‌کاره بالای مردم تیراندازی کردند.
از سویی‌هم وزارت صحت عامه گفته است که در نتیجه‌ی تیر اندازی مهاجمان مسلح، ۱۸ نفر زخمی شدند. اما آمار که درمانگاه ها داده است از جان باختن بیش از 23 تن و زخمی شدن 33 نفر حکایت دارد.
با این همه طالبان با نشر خبرنامه‌ی دست داشتن در این حمله را رد کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала