سوریه و ترکیه رژیم آتش بس را رعایت می‌کنند

© AFP 2023 / Abdulaziz Ketazسوریه و ترکیه رژیم آتش بس را رعایت می‌کنند
سوریه و ترکیه رژیم آتش بس را رعایت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری از شهر منطقه سراقب شهر ادلب سوریه اعلام کرده اند که اوضاع در این شهر سوریه آرام است، طرفین در حال مشاهده رژیم آتش بس هستند که از نیمه شب آغاز شده است.

حملات سنگین ارتش ترکیه بالای نظامیان سوری در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
حملات سنگین ارتش ترکیه بالای نظامیان سوری در ادلب

از سویی هم یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفته: "اوضاع در جبهه ها آرام است. هیچ درگیری در طول شب صورت نگرفته و ارتش سوریه کاملآ به آتش‌بس پابند هستند."
تروریست ها یک ساعت قبل از شروع به کار توافق های روسیه و ترکیه اقدام به حملات کردند. شبه نظامیان به بزرگراه ام5 (دمشق-حلب) حمله کردند. در نتیجه، پنج موتر نابود شد.
روز پنجشنبه، در حالی که مذاکرات در مسکو ادامه داشت، تروریست ها اقدام به حمله گسترده ای در منطقه "سراقب" کردند. ضربات اصلی بر روی شهرک دادیخ واقع در بزرگراه ا5 بوده است. تروریست ها سعی کردند این بزرگراه مهم استراتژیک را ببندند و به سمت شهر پیش‌روی کنند. نیروهای دولت سوریه همه حملات را دفع کردند و شبه نظامیان را مجبور به عقب نشینی کردندو.
یادآوری می‌کنیم که روز گذشته تاریخ 5 مارچ روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از بیش از 6 ساعت گفتگو اعلام کردند که که آتش بس در شهر ادلب از ساعت 00:00 جمعه عملی می گردد.
قابل ذکر است که موضوع اساسی بحث ایشان تشدید وضع در منطقه خالی از تنش ولایت ادلب سوریه بود. هر دو رئیس جمهور در مورد یک سند مشترک مبنی بر حل و فصل بحران سوریه به توافق رسیدند که توسط وزیران خارجه دو کشور نیز تائید گردید. این توافق نامه بندهای زیر را شامل می شود:
1 - پایان همه خصومت ها در امتداد خط تماس موجود از نیمه شب 6 مارچ.
2 - روسیه و ترکیه یک کریدور امنیتی شش کیلومتری به طول شمال و جنوب شاهراه M-4 در سوریه ایجاد می کنند.
از 15 مارچ، روسیه و ترکیه گزمه مشترک را در امتداد شاهراه M-4 آغاز می کنند.
پوتین ابراز اطمینان کرد که توافقات حاصل شده می تواند زمینه ای را برای حل اوضاع در ادلب ایجاد نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала