Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رییس یوفا خواستار لغو دایمی مسابقات لیگ کاپ شد

© AFP 2023 / Aris MessinisПрезидент УЕФА Александр Сеферин
Президент УЕФА Александр Сеферин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الكساندر سفیرین، رییس یوفا خواستار لغو دایمی مسابقات لیگ کاپ از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، جام ای‌اف‌ال که بیشتر با نام لیگ کاپ(League Cup) شهرت دارد مسابقات فوتبالی است که بازی‌های آن هر سال در بین باشگاه‌های لیگ فوتبال انگلیس انجام می‌شود.

Реация Хосепа Гвардиола на матче Манчестер Сити – Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
پپ با سیتی‌ هم جام درو می‌کند

92 تیم عضو چهار دستهٔ لیگ فوتبال انگلستان، از جمله تیم‌های ولزی که در این لیگ بازی می‌کنند، حق شرکت در این رقابت‌ها را دارند. بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. این مسابقات توسط اتحادیه باشگاه‌های انگلیس برگزار می‌شود که برگزاری مسابقات لیگ قهرمانی فوتبال (دسته دوم فوتبال انگلیس)، لیگ فوتبال یک و لیگ فوتبال دو را نیز بر عهده دارد.

لیگ کاپ قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال در انگلستان محسوب می‌شود و در مخالفت با زمان بندی مسابقات یوفا قرار دارد.

الكساندر سفیرین رییس یوفا، امروز به دلیل این‌که تیم‌های باید بازی‌های فشرده انجام دهند، خواستار لغو دایمی این مسابقات شد.

سفیرین در این مورد به روزنامه تایمز گفت:« لیگ کاپ در فرانسه در حال حاضر برگزار نمی‌شود و فقط انگلیس چنین رقابتی را برگزار می‌کند. من فکر می کنم همه می دانند که اگر این بازی‌ها برگزار نگردد ، برای همه بهتر است. لیگ فوتبال حرفه‌ای فرانسه در ماه سپتامبر تصمیم گرفت که لیگ کاپ از فصل آینده برگزار نشود. من درک می‌کنم که شما به سنت‌ها و رسوم احترام می‌گذارید، اما در کشورهای اسپانیا، آلمان و ایتالیا فقط یک رقابت داخلی وجود دارد و امیدوارم در آینده این رقابت برگزار نگردد.»

سفرین در حالی چنین درخواستی از اتحادیه فوتبال انگلیس کرده است، که دو سرمربی نامدار این لیگ، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ از فشرده بودن رقابت‌های فوتبال در انگلیس شاکی اند و آن‌را غیر منطقی می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала