آمریکا: طالبان قصد اجرای توافقنامه صلح را ندارند

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceآمریکا: طالبان قصد اجرای توافقنامه صلح را ندارند
آمریکا: طالبان قصد اجرای توافقنامه صلح را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که پس از 18 ماه گفتگو ها توافقنامه صلح میان ایالات متحده آمریکا و طالبان امضاء شد؛ مقام های آمریکایی معتقد اند که گروه طالبان قصد اجرای این توافقنامه را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NBC  به نقل از مقامات بلند پایه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرده که ایالات متحده "اطلاعات متقاعد كننده" را دریافت نموده که نشان می دهد گروه افغان طالبان قصد ندارد شرایط توافقنامه صلح با واشنگتن را اجرایی کند.

در گزارش شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گفته شد: اوضاع نشان می‌دهد که آنها (طالبان) قصد ندارند هیچ‌یک از شرایط توافقنامه را رعایت کنند.

به گفته این منبع، گزارش های اطلاعاتی با اظهارات منابع طالبان در پاکستان بیانگر این امر است که گروه طالبان روند صلح را فرصتی برای اطمینان از خروج "مهاجمان" آمریکایی می داند. به گفته آنها طالبان به توافقنامه صلح امریکا- طالبان به چشم یک سند "قباله" می‌بینند و نیت دارند تا پس از خروج سربازان امریکایی به حملات شان بر حکومت افغانستان ادامه دهند.

 اسپر: خروج نیروهای آمریکایی تا ده روز دیگر از افغانستان آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: خروج نیروهای آمریکایی تا ده روز دیگر از افغانستان آغاز می‌شود

این در حالی است که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فبروری مطابق به 10 حوت، پس از حدود 18 ماه مذاکره در حضور نمایندگان حدود 30 کشور جهان در دوحه قطر امضا شد.

این توافق‌نامه، دارای یک مقدمه و سه بخش است که در بخش اول آن درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر آمریکا و متحدانش و در بخش سوم هم گام‌های بعدی که قرار است پس از توافق برداشته شود را در بر می‌گیرد.

 ایالات متحده امریکا پس از امضای این توافقنامه در اعلامیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان را به رسمیت شناخته و تایید کند.

از سوی دیگر، پس از امضای توافقنامه صلح امریکا با طالبان، قرار است گفتگوهای بین الافغانی به تاریخ 10 مارچ امسال برگزار شود.

دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) در کابل با نشر اعلامیه ای نوشت: «اکنون همه طرفها باید گام های واقعی و ثابت را برای پایان دادن به جنگ بردارند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала