واکنش وزیر خارجه پاکستان به حمله بر مراسم یادبود عبدالعلی مزاری

© Photo / SQ / SQوزیر امور خارجه پاکستان
وزیر امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در غرب کابل گفت: افرادی که می‌خواهند روند صلح را تخرب کنند مسئول انجام این حمله هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «دیلی تایمز»، شاه محمود قریشی؛ وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به حمله روز گذشته به مراسم بزرگداشت «عبدالعلی مزاری» در غرب کابل گفت، این حمله را افرادی انجام دادند که می‌خواهند روند صلح افغانستان را تخریب کنند.

قریشی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفت: آن‌هایی که می‌خواهند افغانستان را برای اهدافشان استفاده کنند نمی‌خواهند صلح را در این کشور ببینند.

وزیر خارجه پاکستان از آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی نیز خواست تا  مراقب افرادی باشند که برای تخریب روند صلح تلاش می‌کنند.

وی افزود که این حمله صبر و شکیبایی همه را آزمایش خواهد کرد  و تاکید کرد که صلح تنها راه حل بحران افغانستان است.

گفتنی است که طالبان در بیانیه‌ای دست داشتن در حمله روز گذشته که منجر به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از 80 نفر دیگر شد را رد کرد.

«اسدالله سعادتی» معاون‌ دوم تیم «ثبات و همگرایی» حمله روز گذشته را «مشکوک» خواند و «محمد محقق» معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان نیز اظهار داشت که برای جلوگیری از برگزاری مراسم تلاش‌هایی شده بود و حمله مسلحانه نیز هم بیشتر جنبه سیاسی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала