ویروس کرونا؛ پاکستان مرز اش را با ایران باز کرد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraویروس کرونا؛ پاکستان مرز اش را با ایران باز کرد
ویروس کرونا؛ پاکستان مرز اش را با ایران باز کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه پاکستانی می‌گوید که مرز که با ایران به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، باز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی جیو نیوز، می‌گوید که پس از یک قرنطینه 14 روزه به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، پست مرز تفتان در مرز ایران را باز کرد.

پیش از این، مقامات بلوچستان پاکستان از بسته شدن مرز با ایران به دلیل جلوگیری از ویروس کرونا خبر داده بودند، چند روز بعد، پاکستان همچنان مرز هوایی خود را با ایران بست.

اولین گزارش‌های از گسترش کرونا در ایران در روز 19 فبروری سال جاری منتشر شد. تا به امروز شمار مبتلایان به این بیماری به 5823 تن رسیده است و 145 تن نیر قربانی کرونا شده اند و همچنان بیش از 1669 تن وضعیت صحی شان بهبود پیدا کرده است.

به نوبه خود، مقامات پاکستانی پنج مورد از این بیماری را در کشور گزارش داده اند.

یادآوری می کنیم، که نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-19» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از ماه جدی در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت، 3070 نفر جان باختند و بیش از 55 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان صحت جهانی، شمار مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 335 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала